Skip navigation

Az időkeretek

A projektmódszer alkalmazása elleni leggyakoribb kifogás, hogy hosszadalmas a folyamat, túl sok idő megy el rá. A pedagógusnak meg kell fontolnia, hogy a projektmunkára mennyi időt szán az iskolai keretek közt, hogy a tanterv teljesítése szempontjából milyen összetevőknek, tantárgyközi koncentrációnak kell megjelenni ahhoz, hogy ez a munkaforma meghozza a rászánt idő arányában a tőle elvárt „profitot” mind a közvetlen tananyagok elsajátításával kapcsolatban, mind a hosszú távú képességek, motivációk kialakításának viszonylatában. A projektoktatás gyakori velejárója, hogy a diákoknak és a pedagógusoknak is kell iskolán kívül, otthon dolgozniuk a projekten, hogy időre elkészüljenek vele, ugyanakkor ez közösségszervező elemként is funkcionál. Azt sem feledhetjük, hogy ma már nem feltétlen ülnek össze a diákok valahol, valakiknél, ha valamit meg kell beszélniük, hanem különböző infokommunikációs eszközöket használnak az egyeztetésre: Fb-csoport, Messenger, Viber és egyéb csatornákat használnak erre.