5. Záró teszt

Egy n természetes szám faktoriálisát n! jelöli és az 1*2*3*...*n szorzatot értjük alatta. Készítsen programot n! kiszámítására. Vigyázzon, n! értéke nagyon gyorsan nő az n függvényében!

Készítsen programot, amely 0.1 lépésközzel elkészíti az
függvény értéktáblázatát a 0..1.5 intervallumban.

Készítsen egy olyan programot, amely a hazánkban érvényes mind a három lottó játéknál a nyerő számok gépi húzására alkalmas! A program konzolos felületű legyen és minden egyes futtatásakor mind a három lottó játékhoz generáljon nyerő számokat.

Készítsen egy olyan programot, amely, egy szöveg file-ban megszámolja a sorokat! A program konzolos felületű legyen. Induláskor a file nevét teljes elérési útvonallal kérje be a felhasználótól. Az eredményt szintén a konzolra írja ki!

Készítsen egy olyan programot, amely, egy szöveg file-ban minden egyes betűt az utána kettővel helyettesít! A program konzolos felületű legyen. Induláskor kérje be a szöveg nevét teljes elérési útvonallal, valamint azt a file nevet is ahová a módosított file-t menteni szeretnénk.

Készítse el a 4.1-es feladatot grafikus felhasználói felülettel!
4.1. Feladat
Készítsen egy olyan programot, amely hozzákapcsolódik egy MySQL adatbázishoz!
Az adatbázisban egy gépkocsi adatait (típus, rendszám, szín, hengerűrtartalom, tulajdonos neve) tároljuk. Konzolos programmal valósítsa meg az adatfelvitel, illetve adatlistázás funkciókat! Ez a feladat megoldásához a JDBC-t kell használni. Ne felejtsük el a JDBC konnektort a projekthez hozzáadni.

Módosítsa úgy a 4.2-es feladatot, hogy a könyveket törölni is lehessen az adatbázisból!
4.2. Feladat
Készítsen egy egyszerű grafikus felületű könyvnyilvántartó programot! Az adatbázisban a könyv szerzőjét, címét, valamint kategóriáját (krimi, scifi, versek, novella) tároljuk. Megvalósítandó funkciók: a könyvek rögzítése és lekérdezése.

Készítse el a 2.5-ös feladatot grafikus felhasználói felülettel!
2.5. Feladat
Készítsen egy szókitaláló programot! A programban egy 30 elemű string tömböt töltsön fel szavakkal. A játék indulásakor a program véletlenszerűen válasszon egy szót a tömbből, majd kérje be a játékos tippjét. A tippet betűnként hasonlítsa össze a kitalálandó szóval. Amennyiben az adott betűpozíción egyezés van, akkor ott írja ki a betűt. Minden más esetben pedig a '.' jelet. A játékos számára pontosan annyi tipp lehetőséget biztosítson, amennyi betűből áll a kitalálandó szó. Ha a játékos a lehetőségek számán belül kitalálta, akkor írja ki, hogy „NYERT". Ellenkező esetben pedig „NEM NYERT".

Módosítsa úgy a 3.3 feladatot, hogy csak „.java" és „.cpp" file-ok kezelésére legyen alkalmas!
3.3. Feladat
Készítse el az alábbi ábrán látható szövegszerkesztő programot! A program szöveges állományok kezelésére legyen felkészítve. Legyen lehetőség a módosítások elmentésére!
![]()

A 4.2-es feladat mintájára készítsen egy zenenyilvántartó programot! Az adatbázisban az együttes (szerző) nevét, a műcímét, tárolási formátumát (CD, mp3, stb.) valamint elérési útvonalát tároljuk. A formátum kiválasztását combo boksz segítségébel oldjuk meg!