Bevezetés a C# 2010 programozási környezetbe

Jelen könyv azért íródott, hogy a hallgatókkal megértesse a folyamatokhoz kapcsolódó egyszerű programozási feladatok megoldását. Cél, hogy a feladatok megoldásához a megfelelő módszereket és eszközöket válassza ki és azokat alkalmazza.
A C# tanítása során fejleszteni kívánjuk az algoritmikus gondolkodást, a problémamegoldó képességet és az induktív képességet. A hallgatóknak önállóan és csoportban kell feladatot megoldaniuk, számítógépes programokat készíteniük, akár saját elképzeléseik alapján.
A műveleti szabályok megértése, a programszerkezetek használatának megismerése és az egyes algoritmusok megtanulása fejleszti a hallgatók szabálykövető képességét. A szabályok megtanulásával az összetett feladatok megoldása során fejlődik a problémamegoldó kompetencia. A hallgatók megtanulják a feladatok részekre bontását. A programok írása során olyan programozási elvek is előtérbe kerülnek, melyek fejlesztő hatást gyakorolnak a matematikai feladatok megoldásában. A programozási ismeretek tanulása során általánosítjuk a tapasztalatokat. A gyakorlati óra kevesebb lehetőséget biztosít az együttműködési kompetencia fejlesztésére, de a házifeladatok erre kiváló lehetőséget adnak. A házifeladatok megoldásához a különböző szempontok szerint létrehozott csoportok egy-egy feladat megvalósítása után olyan tapasztalatok, képességek birtokába kerülnek, melyek a hagyományos oktatás során nehezen kivitelezhetőek lennének. Az egyes programozási folyamatok tervezése során a matematikai kompetencia fejlesztésével segíti a logikus gondolkodást és a figyelem-összpontosítást.
A könyv olvasása során fejezetről-fejezetre, a kezdetektől juthatunk el a bonyolultabb algoritmikus gondolkodás szintjéig. A hallgatók megismerkedkednek a C# fejlesztői környezetekkel és az objektumorientált paradigma szemléletével, illetve ezt a gyakorlatban is alkalmazni tudják.
Az első fejezetben megérthetjük, hogy mi az a .NET és hogyan működik; miért olyan népszerű a C# programozási nyelv; megtanuljuk, hogy kell futtatni egy C# alkalmazást a számítógépen; megismerhetjük, hogy kell beállítani a Visual Studio 2010 IDE-et.
A második fejezetben megérthetjük, hogy mi a forráskód; hogyan kell forráskódot írni; mi a "OOP"; mit jelent a "megjegyzések" és hogyan kell használni őket a C#-ban.
A harmadik fejezetben megismerjük, hogy, miért használunk tömböket; hogyan indexelünk tömböket C#-ban; megtanuljuk, hogyan tudható meg a tömb mérete C#-ban.
A negyedik fejezetben megtanuljuk, hogy miért használunk változókat és hogyan deklarálunk változókat C#-ban; illetve, hogy mik a konstansok; illetve megismerjük az elnevezések szabályait.
Az ötödik fejezetben megérthetjük, miért használunk operátorokat; megismerjük, hogy milyen operátorok vannak a C#-ban; megtanuljuk használni az operátorokat és az implicit konverziót a C#-ban.
A hatodik fejezetben megvizsgáljuk, hogy miért használunk ciklusokat és bizonyos helyzetekben mi bizonyul a legjobb választásnak; megtanuljuk, hogyan kell használni „for" (számlálós), „while" (elöltesztelő) „do-while" (hátultesztelő) ciklusokat; megismerjük, hogyan kell használni a „break" (megszakítás), és „continue" (folytatás) utasításokat.
A hetedik fejezetben megérhetjük, miért használunk elágazásokat; megtanuljuk, hogyan kell használni az „if", az „if-else" és a „switch" elágazást.
A nyolcadik fejezetben megérthetjük, hogy miért használjuk a véletlen számokat és hogyan kezeljük őket; megtanuljuk, hogyan kell kezelni véletlen számokat a C# forráskódban.
A kilencedik fejezetben megérthetjük, hogy miért érdemes használni a kivételkezelést; megtanuljuk, hogyan használjuk a kivételkezelést a C# forráskódban; megismerjük a 'try-catch' és a 'try-finally' közötti különbséget.
A tizedik fejezetben megérthetjük, hogy miért érdemes használni a parancssori argumentumokat; megtanuljuk, hogyan használjuk a parancssori argumentumokat a forráskódban és hogyan adjunk át parancssori argumentumokat a programunknak konzol módban; megismerjük, hogyan adjunk át parancssori argumentumokat a programunknak Visual Studio 2010 IDE használatával.
A tizenegyedik fejezetben megérthetjük, hogy hogyan kezeljük a "String"-eket C#-ban; megtanuljuk, hogyan használjuk a "String" típust a forráskódban.
A tizenkettedik fejezetben megérthetjük, hogy miért használjuk a procedurális programozást; megtanuljuk, hogyan használjuk a metódusokat a forráskódban.
A fejezetek végén található további ajánlott irodalmak olvasása, illeteve önálló feladatok elvégzése lehetőséget biztosít a hatékony önálló tanulásra.