
Politika és média a rendszerváltás után                                                    5. lecke: 50 perc 

 

1 

5. olvasólecke: nagy ügyek – az origo.hu és a reklámadó 

 

1. Az Origo-ügy 

 

Az origo.hu tulajdonosa a Magyar Telekom volt, amely a Deutsche Telekomhoz tartozott. 2013 

végén az NMHH megpályáztatta a mobiltelefon-frekvenciákat. A Telekom számára a 

frekvenciahasználat megtartása és további lefedettség volt a legfontosabb, mivel a pályázat 

megnyerésén múlott a 4G hálózat fejlesztése is.1 A tárgyalások Kerstin Günther és Lázár János 

között zajlottak. A kormány a számára kényes témák közzététele miatt2 szerette volna, hogy az 

origo-t visszafogják. Mivel a cég számára fontosabb volt a frekvenciapályázat megnyerése, 

engedtek a politikai nyomásnak.3 

2014. június 3-án, kedden Sálinger Gergő bejelenti az Origó szerkesztőségi tagjainak, hogy 

felmondtak neki. A 2002 novembere óta az origo.hu-nál dolgozó újságíró 2013-tól lett 

főszerkesztő-helyettes, majd főszerkesztő. Az elbocsájtás hátterében politikai szempontok 

állhattak: a portál egyrészt szolidaritást vállalt a 444, a Cink, a Hír 24 és a Magyar Narancs 

mellett, miután ezeket a lapokat nem engedték be a Fidesz választási rendezvényére,4 másrészt 

a lap újságírója, Pethő András megírta, hogy összesen kétmillió forintba került a szállás Lázár 

Jánosnak és egy munkatársának egy hétre.56 A szerkesztőség tagjai úgy vélték, amellett, hogy 

                                                           
1 -SZALAI- (2014. június 6.): Mivel tartja az állam sakkban a Telekomot? Letölthető az index.hu portálról: 

https://index.hu/gazdasag/2014/06/06/telekom/ (Utolsó elérés ideje: 2020. december 7.) 
2 L. 5-ös lábjegyzet. 
3 ERDÉLYI Péter - MAGYARI Péter - PLANKÓ Gergő (2014. június 5.): A Telekom már tavaly átengedte az Origót a 

kormánynak. Letölthető a 444.hu portálról:https://444.hu/2014/06/05/a-telekom-mar-tavaly-atengedte-az-origot-

a-kormanynak/ (Utolsó elérés ideje: 2020. december 7.) 
4 Az említett „lapok” és a Hír 24 szerkesztőségei a következő üzenetet kapták: „Tisztelt Szerkesztőség! A külföldi 

sajtóorgánumok nagy számú jelentkezése miatt, valamint a helyszín létszám-kapacitásából adódóan jelentősen 

szűkítenünk kell a vasárnapi eseményen résztvevő újságírók létszámát, ezért sajnálattal közöljük, hogy az Önök 

regisztrációját mégsem áll módunkban elfogadni.” PLANKOG (2014. április 6.): A Hír 24-et sem engedik be a 

Fidesz választási rendezvényére. Letölthető a 444.hu portálról: https://444.hu/2014/04/06/elo-kozvetites-a-

valasztasrol?featured=0&page=6&reverse=1 (Utolsó elérés ideje: 2020. december 7.) 
5 L. PETHŐ András (2014. május 27.): Lázárék ketten hozták össze a kirívó hotelszámlákat. Letölthető az origo.hu 

portálról: https://www.origo.hu/itthon/20140527-lazar-janos-hotelszamlai-kulfoldi-kikuldetesein.html (Utolsó 

elérés ideje: 2020. december 7.) 
6 Index (konkrét szerző nélkül: 2014. június 2.): Menesztették az Origo főszerkesztőjét. Letölthető az index.hu 

portálról: https://index.hu/kultur/media/2014/06/02/menesztettek_az_origo_foszerkesztojet/ és PLANKOG (2014. 

június 2.): Váratlanul kirúgták az Origo főszerkesztőjét. Letölthető a 444.hu portálról: 

https://444.hu/2014/06/02/varatlanul-kirugtak-az-origo-foszerkesztojet/ (Mindkét esetben: utolsó elérés ideje: 

2020. december 7.) 

https://index.hu/gazdasag/2014/06/06/telekom/
https://444.hu/2014/04/06/elo-kozvetites-a-valasztasrol?featured=0&page=6&reverse=1
https://444.hu/2014/04/06/elo-kozvetites-a-valasztasrol?featured=0&page=6&reverse=1
https://www.origo.hu/itthon/20140527-lazar-janos-hotelszamlai-kulfoldi-kikuldetesein.html
https://index.hu/kultur/media/2014/06/02/menesztettek_az_origo_foszerkesztojet/
https://444.hu/2014/06/02/varatlanul-kirugtak-az-origo-foszerkesztojet/


Politika és média a rendszerváltás után                                                    5. lecke: 50 perc 

 

2 

nem értenek egyet a főszerkesztő menesztésével, nem látják biztosítottnak, hogy munkájukat 

tovább folytassák. A cég saját álláspontja szerint nem történt politikai nyomásgyakorlás.7 

 

  

  

1-2. kép: az origo.hu címlapja 2014. június 2-ről június 3-ra virradóra.8 

 

Az eset hatására másnap a Kettős Mérce tüntetést szervezett a sajtószabadságért.9 

2015 decemberében a Magyar Telekom eladta az origo.hu-t a cseh New Wave Media Kft.-nek. 

Az új tulajdonos, áttételesen, Szemerey Tamás lett, Matolcsy György, a Magyar Nemzeti Bank 

elnökének unokatestvére. A tulajdonosváltást követően György Bence lett az új főszerkesztő, 

aki egyben a New Wave Media tartalomért felelős igazgatójává is vált.10 A sorozatos kirúgások 

és felmondások után az új, megváltozott szerkesztőség teljesen más irányt vett.11 2017 

júniusában Száraz István, a New Wave Media Group Zrt. tulajdonos-vezérigazgatója bejelenti, 

hogy a Matolcsy Ádám vezette Magyar Stratégiai Zrt. vette meg a korábbi New Wave Media 

és Origo Media portfólió egyesítéséből létrejött New Wave Media Group Zrt.-t. Az origo.hu 

hírportál ma már a KESMA12 része. 

                                                           
7 Index (konkrét szerző nélkül: 2014. június 3.): Az Origo szerkesztősége nem ért egyet a céggel. Letölthető az 

index.hu portálról: 

https://index.hu/kultur/media/2014/06/03/az_origo_szerkesztosege_nem_ert_egyet_saling_kirugasaval/ (Utolsó 

elérés ideje: 2020. december 7.) 
8 Az 1-2. képek forrása: TBG (2014. június 3.): Főszerkesztőjének nevével hekkelte meg saját címlapját az Origó. 

Letölthető a 444.hu portálról: https://444.hu/2014/06/03/az-origo-foszerkesztojenek-nevevel-hekkelte-meg-sajat-

cimlapjat/ (Utolsó elérés ideje: 2020. december 7.) 
9 Index (konkrét szerző nélkül: 2014. június 3.): Vagy ezren sétáltak egyet a sajtószabadságért. Letölthető az 

index.hu portálról: https://index.hu/belfold/2014/06/03/tobb_szazan_gyulekeznek_az_origo_szekhazanal/ (Utolsó 

elérés ideje: 2020. december 7.) 
10 RÉNYI Pál Dániel (2016. március 17.): György Bence az Origo új főszerkesztője. Letölthető a 444.hu portálról: 

https://444.hu/2016/03/17/gyorgy-bence-az-origo-uj-foszerkesztoje (Utolsó elérés ideje: 2020. december 7.) 
11 RÉNYI Pál Dániel (2017. május 18.) Ez nem újságírás, ez politikai nehézfegyverzet. Letölthető a 444.hu portálról: 

https://tldr.444.hu/2017/05/18/fideszmedia (Utolsó elérés ideje: 2020. december 7.) 
12 A Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (röviden KESMA), 2018-ban alapított magyar alapítvány. Alapító 

okiratának preambuluma szerint: „Hisszük, hogy nemzetünk jövője szorosan összefügg közösségünk 

művelődésével, keresztény kultúránk megőrzésével, így mindennapi tájékozódásunkkal is. A magyar írott és 

elektronikus sajtónak a közösségi összetartozás erősítésében, a közös jövőnkről szóló gondolkodás 

megalapozásában elvitathatatlan szerepe és felelőssége van.” Letölthető a Közép-Európai Sajtó és Média 

Alapítványhivatalos elektronikus oldaláról: https://cepmf.hu/ (Utolsó elérés ideje: 2020. december 7.) Közel 500 

médium tartozik az alapítványhoz, mely nemzetstratégiai minősítést „kapott”, így az alapítvány mentesül a 

https://index.hu/kultur/media/2014/06/03/az_origo_szerkesztosege_nem_ert_egyet_saling_kirugasaval/
https://444.hu/2014/06/03/az-origo-foszerkesztojenek-nevevel-hekkelte-meg-sajat-cimlapjat/
https://444.hu/2014/06/03/az-origo-foszerkesztojenek-nevevel-hekkelte-meg-sajat-cimlapjat/
https://444.hu/2016/03/17/gyorgy-bence-az-origo-uj-foszerkesztoje
https://tldr.444.hu/2017/05/18/fideszmedia
https://cepmf.hu/


Politika és média a rendszerváltás után                                                    5. lecke: 50 perc 

 

3 

2. A reklámadó-törvény 

 

2014. június 12-án L. Simon László az Országgyűlés elé terjesztette a reklámadóról szóló 

törvényjavaslatot.13 Az új szabályozás szerint adót a reklámokból származó árbevétel után 

szinte minden14, a médiában érintett szereplőnek fizetni kellett.15 Az eredeti tervezet szerint a 

törvény különböző sávokban határozta meg a reklámbevételek adóját: 

1. „Az adóalap félmilliárd forintot meg nem haladó része után nem kell a cégeknek 

reklámadót fizetniük. 

2. 5 milliárd forintig 1 százalékot, 

3. az adóalap 5 milliárd forintot meghaladó, de 10 milliárd forintot meg nem haladó része 

után 10 százalékot, 

4. 10 milliárd forintot meghaladó, de 15 milliárd forint alatt 20 százalékot, 

5. 15 és 20 milliárd között 30 százalékot, 

6. 20 milliárd forintot meghaladó rész után 40 százalékot kell adózniuk a 

médiavállalatoknak.”16 

Az RTL Magyarország a tervezett törvényjavaslatot megdöbbenéssel fogadta. A vállalat 

közleményében úgy fogalmazott: „Az adó költségvetési hatása minimális - fűzték hozzá -, 

annak összege a közszolgálati média 78 milliárd forintos költségvetésének 11-12 százaléka, és 

nem sokkal több annál, mint amennyit a Magyar Nemzeti Bank idén reklámra költ.”17 Első 

lépésként az RTL Magyarország csatornáin június 12-én elsötétültek a képernyők.  

                                                           
versenyjogi következményektől: RÉNYI Pál Dániel (2018. december 5.): Orbán kivonta a szabályok alól a 

kormányzati médiaalapítványt, nem lesz versenyjogi vizsgálat. Letölthető a 444.hu portálról: 

https://444.hu/2018/12/05/orban-nemzetstrategiai-jelentoseguve-minositette-a-kormanyzati-mediaalapitvanyt-

nem-lesz-versenyjogi-vizsgalat (Utolsó elérés ideje: 2020. december 7.) 
13 2014. évi XXII. törvény a reklámadóról. Letölthető a Wolters Kluwer hivatalos elektronikus oldaláról: 

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400022.tv (Utolsó elérés ideje: 2020. december 7.) 
14 A tervezet alapján készített becslést L. Szabó Zoltán (2014. június 2.): A Fidesz háborút indított a média ellen? 

Letölthető az index.hu portálról: 

https://index.hu/kultur/media/2014/06/02/na_most_aztan_nem_ugral_tovabb_a_media/ (Utolsó elérés ideje: 

2020. december 7.) 
15 2. § (1) Adóköteles 

a) a médiaszolgáltatásban, 

b) a Magyarországon kiadott vagy Magyarországon terjesztett, túlnyomórészt magyar nyelvű sajtótermékben, 

c) a Reklámtv. szerinti szabadtéri reklámhordozón, 

d) bármely járművön, nyomtatott anyagon, ingatlanon, 

e) az interneten, túlnyomórészt magyar nyelven vagy túlnyomórészt magyar nyelvű internetes oldalon 

reklám ellenszolgáltatás fejében történő közzététele. 
16 Index (konkrét szerző nélkül: 2014. június 11.): Elfogadták a reklámadót. Letölthető az index.hu portálról: 

https://index.hu/gazdasag/2014/06/11/elfogadtak_a_reklamadot/ (Utolsó elérés ideje: 2020. december 7.) 
17 Szerző nélkül -MTI (2014. június 2.): Első reakciók a reklámadó tervével kapcsolatban: az RTL szerint a 

kormány tönkre akarja tenni a vállalatot. Letölthető a mediajogfigyelo.hu portálról: 

http://www.mediajogfigyelo.hu/index.php?do=a&id=3926 (Utolsó elérés ideje: 2020. december 7.) 

https://444.hu/2018/12/05/orban-nemzetstrategiai-jelentoseguve-minositette-a-kormanyzati-mediaalapitvanyt-nem-lesz-versenyjogi-vizsgalat
https://444.hu/2018/12/05/orban-nemzetstrategiai-jelentoseguve-minositette-a-kormanyzati-mediaalapitvanyt-nem-lesz-versenyjogi-vizsgalat
https://index.hu/gazdasag/2014/06/11/elfogadtak_a_reklamadot/
http://www.mediajogfigyelo.hu/index.php?do=a&id=3926


Politika és média a rendszerváltás után                                                    5. lecke: 50 perc 

 

4 

A másik nagy szereplő, a TV2 is tiltakozott a tervezet ellen. Úgy látták, hogy a javaslat 

elfogadása a televíziós szektorra tenné a legnagyobb terhet: „(…) az új adó körülbelül 1,6-1,8 

milliárd forint bevételkiesést jelentene a »100 százalékban magyar tulajdonba került« TV2-nek. 

A 2013-as 10 milliárd forintos veszteség mellett ez a tétel a vállalat működését ellehetetlenítené. 

Így akár meg is szűnhetnek az olyan műsorok, mint például a Tények, a Mokka, a Napló és az 

Aktív, de a Jóban Rosszban is veszélybe kerülhet - hívták fel a figyelmet.”18 

A 2014. június 11-én megszavazott, majd július 4-én módosított törvény végül a TV2 számára 

„kedvezően változott”, mivel az utolsó pillanatban egy kormánypárti módosítás 

csökkenthetővé tette az előző évi elhatárolt veszteség felével a 2014. évi adóalapot. A TV2 

pedig 2014-ben 10,8, míg 2013-ban 6,7 milliárdos mérleg szerinti mínuszt termelt.19 Mivel csak 

abban az esetben vált csökkenthetővé az adóalap, ha az alany 2013-as üzleti évének adózás 

előtti eredménye nulla vagy negatív, ezzel a lehetőséggel a TV2 tudott élni.20 

A törvény hatására az RTL Klub21 felfedezte a Híradó műfaját: ettől kezdve, bár maradt a 

balesetekről és bűnügyekről szóló tájékoztatás „véres Híradó” rész is, még hangsúlyosabbá vált 

a politikai hírek mennyisége: a klasszikus kritikai normarendszert követve. Ez utóbbit 

erősítette a 2015. február 2-án az RTL II-n elinduló22 Magyarul Balóval című háttérműsor.23 

2015 májusában a törvényt úgy módosították, hogy 100 millió forint árbevétel felett egységesen 

5,3 százalék az adókulcs. Ezzel a nagyok, elsősorban az RTL jól járt, míg a kisebb cégek, pl. a 

Simicska Lajos tulajdonában lévő médiumok számára megnőtt az adóteher. A módosítás 

mögött a kormány és az RTL Group közötti tárgyalások, illetve az Európai Bizottsághoz 

benyújtott panasz állthattak.24 

                                                           
18 Ibid. 
19 Index (konkrét szerző nélkül: 2014. június 11.): Elfogadták a reklámadót. Letölthető az index.hu portálról: 

https://index.hu/gazdasag/2014/06/11/elfogadtak_a_reklamadot/ (Utolsó elérés ideje: 2020. december 7.) 
20 Index (konkrét szerző nélkül: 2014. június 11.): Döntöttek a reklámadóról, fizet az RTL. Letölthető az index.hu 

portálról: https://index.hu/gazdasag/ado_es_koltsegvetes/2014/07/04/dontottek_a_reklamadorol/ (Utolsó elérés 

ideje: 2020. december 7.) 
21 Az RTL tájékoztatása szerint a legfelső adósávba egyedül ők esnek. Kiszámolták, hogy 2014-ben az adó 

várhatóan 15 millió euró terhet jelent a vállalat számára. Index (konkrét szerző nélkül: 2014. július 7.): Hatalmasat 

bukik az RTL. Letölthető az index.hu portálról: https://index.hu/gazdasag/2014/07/07/hatalmasat_bukik_az_rtl/ 

(Utolsó elérés ideje: 2020. december 7.) 
22 Késő esténként az aznapi műsort az RTL Klub is megismételte. 
23 A műsor célja, hogy Baló György: „(…) a tőle megszokott stílusban és felkészültséggel dolgozza fel napjaink 

legfontosabb politikai, közéleti eseményeit és fejleményeit, majd szakértők segítségével világítja meg egy-egy hír 

hátterét, összefüggéseit” Sajó D. (2015. január 14.) Az RTL új frontot nyit: februártól indul Baló György saját 

műsora. Letölthető az index.hu portálról: 

https://comment.blog.hu/2015/01/14/az_rtl_uj_frontot_nyit_februartol_indul_balo_gyorgy_sajat_musora (Utolsó 

elérés ideje: 2020. december 7.) 
24 MONG Attila - NAGY Krisztina - POLYÁK Gábor - URBÁN Ágnes (2016): A médiapiac átalakulása. In: Polyák 

Gábor (szerk.): Bevált módszerek, új haverok. Lágy cenzúra a magyar médiában.-2015. Mérték Füzetek 8. szám. 

18. p. 

https://index.hu/gazdasag/2014/06/11/elfogadtak_a_reklamadot/
https://comment.blog.hu/2015/01/14/az_rtl_uj_frontot_nyit_februartol_indul_balo_gyorgy_sajat_musora


Politika és média a rendszerváltás után                                                    5. lecke: 50 perc 

 

5 

A törvényt az Európai Bizottság is vizsgálta. Ennek keretében 2015. március 12-vel eljárást 

indított és felfüggesztő rendelkezést bocsátott ki, mert álláspontja szerint a törvény az akkori 

állapotában25: 

1. (…) az adókulcsok progresszivitása és az elhatárolt veszteségeknek az adóalapból történő 

levonására vonatkozó, a törvényben megállapított rendelkezések állami támogatásnak 

minősülnek, 

2. a progresszív adókulcsok különbséget tesznek a magas reklámbevételű vállalkozások (…)és 

az alacsony reklámbevétellel rendelkező vállalkozások (…) között, és méretük alapján szelektív 

előnyt biztosítanak az utóbbiak számára. (…) előzetesen úgy ítélte meg, hogy a törvény szerinti 

reklámadó-kulcsok progresszív jellege állami támogatásnak minősül, mivel úgy tűnik, hogy az 

állami támogatásként való besorolás minden egyéb feltétele teljesül. 

3. (…) A Bizottság úgy ítélte meg, hogy a rendelkezések látszólag szelektív előnyhöz juttatják a 

2013-ban nyereséget nem termelő vállalkozásokat azokkal a vállalkozásokkal szemben, 

amelyek a korábbi években nem voltak nyereségesek vagy egyáltalán nem voltak veszteségesek. 

A Bizottság úgy ítélte meg, hogy az adórendszer jellege és felépítése nem indokolja ezt a 

differenciált bánásmódot, különösen, mivel Magyarország azzal érvelt, hogy a reklámadó 

alapja az az elv, miszerint a reklámbevétel keletkezése önmagában indokolja az adóztatást. 

Ezért a Bizottság úgy ítélte meg, hogy e rendelkezések állami támogatásnak minősülnek, mivel 

az állami támogatásként való besorolás minden egyéb feltétele teljesülni látszott. 

4. Az intézkedések nem tűntek összeegyeztethetőnek a belső piaccal.”26 

A 2016. november 4-én kiadott bizottsági határozat ellen Magyarország keresetet27 nyújtott be 

a Törvényszék felé, mely 2017. március 23-án28 és 2019. június 27-i ítéleteiben 

megsemmisítette a bizottsági határozatot.29 A törvényt 2017-ben újra módosítják: 2017. június 

                                                           
25 2015-ben a törvényt módosítják. Ennek egyik eredménye a G-nap, melyre a későbbiekben még visszatérünk. 
26 A Bizottság (EU) 2017/329 határozata (2016. november 4.) Magyarország által a reklámbevétel adózására 

vonatkozóan végrehajtott SA.39235 (2015/C) (ex 2015/NN) intézkedésről. C/2016/6929. Az Európai Unió 

Hivatalos Lapja. 2017. február 25. 38-39. pp. Letölthető az Eur-lex hivatalos elektronikus oldaláról: https://eur-

lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:32017D0329&qid=1610894622985&from=HU (Utolsó 

elérés ideje: 2020. december 7.) 
27 2017. január 16-án benyújtott kereset – Magyarország/Bizottság. 2017/C 078/50 Letölthető az Eur-lex hivatalos 

elektronikus oldaláról: 

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/hu/TXT/PDF/?uri=uriserv%3AOJ.C_.2017.078.01.0036.01.HUN (Utolsó 

elérés ideje: 2020. december 7.) 
28 A Törvényszék elnökének 2017. március 23-i végzése – Magyarország kontra Bizottság. (T-20/17. R. sz. ügy. 

Letölthető az elektronikus EBHT-ról. https://eur-lex.europa.eu/legal-

content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:62017TO0020_INF (Utolsó elérés ideje: 2020. december 7.) 
29 T20/17-ítélet: „Állami támogatások – A reklám közzétételéből származó bevételre kivetett magyar adó – Az 

adókulcsok progresszivitása – A 2013-ban nyereséget nem termelő vállalkozások elhatárolt veszteségei 50%-ának 

az adóalapból való levonása – A támogatási intézkedéseket a belső piaccal összeegyeztethetetlennek nyilvánító és 

azok visszatéríttetését elrendelő határozat – Az állami támogatás fogalma – A szelektivitásra vonatkozó feltétel” 

Letölthető az elektronikus EBHT-ról: 

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:32017D0329&qid=1610894622985&from=HU
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:32017D0329&qid=1610894622985&from=HU
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/hu/TXT/PDF/?uri=uriserv%3AOJ.C_.2017.078.01.0036.01.HUN
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:62017TO0020_INF
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:62017TO0020_INF


Politika és média a rendszerváltás után                                                    5. lecke: 50 perc 

 

6 

30-ig 0%-os, 2017. július 1-től egységesen 7,5%-os kulcsot vezettek be. Az adó megfizetése 

alól azok a vállalkozások mentesültek, amelyeknek nettó árbevétele nem éri el a 100 millió 

forintot.30 2019 júliusában31 0%-os adókulcsot állapított meg 2022. december 31-ig bezárólag. 

A többször átírt törvényszöveg várhatóan elfogadható lesz az Európai Bíróság számára is. A 

törvényszéki ítélet ellen ugyanis az Európai Bizottság felllebbezést nyújtott be. A főtanácsnok, 

Juliane Kokott álláspontja szerint a magyar reklámadó nem sérti az állami támogatásokra 

vonatkozó uniós jogot.32 

 

Ellenőrző kérdések: 

1. Hogyan távozik Sálinger Gergő az origo.hu-tól? 

2. Mi áll az origo.hu átalakulásának a hátterében? 

3. Mi lesz az origo.hu sorsa? 

4. Miért előnytelen az eredeti reklámadó-törvény az RTL Klub számára? 

5. Mit eredményez az RTL Klub esetében az új törvény? 

6. Minek a hatására és hogyan változik a szabályozás? 

 

 

  

                                                           
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:62017TJ0020 
30 2014. évi XXII. tv. 5 § (3) Letölthető a Wolters Kluwer hivatalos elektronikus oldaláról: 

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400022.tv (Utolsó elérés ideje: 2020. december 7.) 
31 2019. évi LXXIII. törvény az egyes adótörvények és más kapcsolódó törvények módosításáról. Letölthető a 

Wolters Kluwer hivatalos elektronikus oldaláról: https://mkogy.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1900073.TV 

(Utolsó elérés ideje: 2020. december 7.) 
32 Az Európai Unió Bírósága 132/20. sz. Sajtóközlemény (2020. október 15.). Letölthető az Európai Bíróság 

hivatalos elektronikus oldaláról. https://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2020-

10/cp200132hu.pdf (Utolsó elérés ideje: 2020. december 7.) 

https://mkogy.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1900073.TV
https://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2020-10/cp200132hu.pdf
https://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2020-10/cp200132hu.pdf


Politika és média a rendszerváltás után                                                    5. lecke: 50 perc 

 

7 

Jelen tananyag a Szegedi Tudományegyetemen készült az Európai Unió támogatásával. A 

tananyag elkészítését az EFOP-3.6.2-16-2017-00007 azonosító számú, Az intelligens, 

fenntartható és inkluzív társadalom fejlesztésének aspektusai: társadalmi, technológiai, 

innovációs hálózatok a foglalkoztatásban és a digitális gazdaságban című projekt támogatta. 

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap és Magyarország 

költségvetése társfinanszírozásában valósul meg. 

 

 

 

 

 


