Feladatok

A táblázat segítségével nézze meg konkrét példán keresztül, hogy milyen tanári instrukciókkal, tanulói feladatokkal, tevékenységekkel fejleszthetjük az ismeret jellegű tudás kialakulását a tanulókban! Fogalmazza meg és írja be a harmadik oszlopba a leírt tananyaghoz kapcsolódó és elvárható tanulási eredményt!
Tananyag |
Tanulói feladat vagy tevékenység (tanári instrukció) |
Elvárható ismeret jellegű tudás (tanulási eredmény megfogalmazása) |
Az erdők fái és cserjéi
egyivarú virág, egylaki növény, nyitvatermő, toboz, örökzöld, erdeifenyő, zárvatermő, bükk, kocsánytalan tölgy, gyertyán, barkavirágzat, makktermés, cserje, vadrózsa, kétivarú virág |
„Ki vagyok én?” játékot játszunk.
Egy képet ragasztok a társatok hátára. A táblán látható fogalmak segítségével
mondjatok igaz állításokat neki! Először általános, majd egyre konkrétabb
tulajdonságokat mondjatok neki, amely alapján kitalálja, hogy ő melyik
növény! |
|

A táblázat harmadik oszlopába írja be, hogy milyen képesség jellegű tudás várható el a tanulóktól az alábbi tevékenységek eredményeképpen!
Az erdő mint életközösség
táplálkozási kapcsolatok, termelő, fogyasztó, lebontó szervezetek, tápláléklánc,táplálékhálózat |
Válogasd szét a képek alapján,
hogy melyik élőlény termelő, fogyasztó és lebontó! (Ehhez erdei élőlények
képei szükségesek.)
Szituációs játék:
Húzzatok a borítékból képet, majd
ragasszátok fel a fejpántotokra! Ezután alkossatok táplálkozási láncot vagy
hálózatot! |
|