2.7. A tanulói autonómia – felelősségtudat fejlesztésének lehetőségei a környezet-természetismereti órákon
A tanulási
eredményeknél az autonómia és felelősség jelenti a legmagasabb szintet, hiszen itt
már a tanuló önállóan vagy részben önállóan hajt végre valamit. Tekintsük át, hogy milyen aktív
igéket használhatunk a tanulási eredmény autonómia és felelősség kategóriájának
megfogalmazásakor. Itt is Farkas Éva (2017) útmutatását követjük.
Javaslatokat
fogalmaz meg
Betartja/betartatja
Felelősséget
vállal
Felelős/felügyeli
Önállóan, együttműködve,
vezetői irányítással, segítséggel, útmutatással elvégez valamit
Vezeti,
irányítja, ellenőrzi
Döntéseket hoz
Új megoldásokat
kezdeményez
Korrigálja saját
vagy mások hibáit.