5.2. A környezet- és természetismereti órák tervezése
Az eredményes oktatómunka
fontos jellemzője a tervszerűség. Ezt a különböző pedagógiai dokumentumok
elkészítése és felhasználása biztosítja.
Mielőtt a tanítási óra megtartásához (a tanulás szervezéséhez) kezdenénk, írásban is rögzítenünk kell a tanítási óra szerkezetét és tartalmát. A gyakorlattal rendelkező pedagógusok egy rövidebb óravázlat formájában tervezik meg, hogy a tanítási órán mit, hogyan és milyen szerkezeti egységekben kívánnak megvalósítani.
A pedagógus szakmát tanuló tanító szakos hallgatóknak viszont egy részletes – forgatókönyvszerűen megfogalmazott – óratervezetet kell készíteniük, amelyet a környezet- és természetismeret szakmódszertanosa, a szakvezető vagy mentortanár ellenőriz. A tanító szakos hallgatók csak jóváhagyott óratervezetekkel taníthatnak a gyakorló iskolában.

A felkészülés megkönnyítése és a követelmények
egységesítése céljából a tanítóképző honlapjáról http://www.jgypk.hu/toki/tanito/hallgatoknak/gyakorlati-kepzes/ letölthetik a hallgatók
az óratervezetek sablonját.
Válasszon a 3-4. osztályos környezetismetret kerettanterv tananyagából egy témát és készítse el az óratervezetet!
Válasszon a 5-6. osztályos természetismetret kerettanterv tananyagából egy témát és készítse el az óratervezetet!