5.1. A tanórák tervezésének alapdokumentumai
A hatékony tanításhoz szükséges az oktatási dokumentumok alapelveinek, minden pedagógusra vonatkozó általános nevelési feladatainak, valamint a környezet- és természetismeret tantárgyra vonatkozó követelményrendszernek az ismerete.
Ezek áttanulmányozása után figyelembe kell venni az iskolákban található tárgyi feltételeket. A tanulók tantárggyal kapcsolatos előzetes tudásának feltérképezéséhez diagnosztikus felméréssel és értékeléssel érdemes tájékozódni a tanulók képességeiről (a diagnosztikus értékelést a 10. fejezetben tárgyaljuk részletesen.)
A továbbiakban a helyi adottságokhoz alkalmazkodva választhatjuk ki a forgalomban levő tankönyvek vagy tankönyvcsaládok közül a legmegfelelőbbet.
A fentiek
felhasználásával a tanév elején elkészítik a pedagógusok a tanévre és a
foglalkozásokra lebontott tematikus terveket. Ebben az alfejezetben ehhez kap
útmutatást az olvasó.