Feladatok

iDevice ikon Reflexió

A táblázat segítségével nézze meg konkrét példán keresztül, hogy milyen tanári instrukciókkal, tanulói feladatokkal, tevékenységekkel fejleszthetjük az ismeret  jellegű tudás kialakulását a tanulókban! Fogalmazza meg és írja be a harmadik oszlopba a leírt tananyaghoz kapcsolódó és elvárható tanulási eredményt!

Tananyag

Tanulói feladat vagy tevékenység (tanári instrukció)

Elvárható ismeret jellegű tudás (tanulási eredmény megfogalmazása)

Az erdők fái és cserjéi

egyivarú virág, egylaki növény, nyitvatermő, toboz, örökzöld, erdeifenyő, zárvatermő, bükk, kocsánytalan tölgy, gyertyán, barkavirágzat, makktermés, cserje, vadrózsa, kétivarú virág

„Ki vagyok én?” játékot játszunk. Egy képet ragasztok a társatok hátára. A táblán látható fogalmak segítségével mondjatok igaz állításokat neki! Először általános, majd egyre konkrétabb tulajdonságokat mondjatok neki, amely alapján kitalálja, hogy ő melyik növény!


iDevice ikon Reflexió

A táblázat harmadik oszlopába írja be, hogy milyen képesség jellegű tudás várható el a tanulóktól az alábbi tevékenységek eredményeképpen!

 

 

Az erdő mint életközösség

táplálkozási kapcsolatok, termelő, fogyasztó, lebontó szervezetek, tápláléklánc,táplálékhálózat

Válogasd szét a képek alapján, hogy melyik élőlény termelő, fogyasztó és lebontó! (Ehhez erdei élőlények képei szükségesek.)

Szituációs játék:

Húzzatok a borítékból képet, majd ragasszátok fel a fejpántotokra! Ezután alkossatok táplálkozási láncot vagy hálózatot!