3.2.1.1.A teljesen és részben egyénre szabott munka

A szakirodalom az individualizált munka alatt a teljesen vagy részben egyénre szabott feladatok egyéni haladási ütemben történő megoldását érti. A két munkaforma között az a különbség, hogy a  második (részben egyénre szabott munka) hasonló tudásszinttel rendelkező tanulók számára jelöl ki feladatot.

A fejlesztő hatás, a feladatokhoz, a tantárgyhoz, a tanuláshoz való pozitív viszony akkor jelenik meg, ha a feladat megoldásához megfelelő előzetes tudással, tanulási stratégiákkal rendelkezik a diák, vagy a feladatmegoldáshoz megfelelő egyéni segítséget kap. Ezért az egyéni, önállóan megoldandó feladat kijelölésekor a pedagógusnak tekintettel kell lennie az egyes tanulók előzetes tudására, feladatmegoldó képességének szintjére.

A módszer hiányossága, hogy nagy létszámú osztályoknál nagyon nehéz minden tanuló tudásszintjének megfelelő feladatsort összeállítani és annak megoldását ellenőrizni.