BIBLIOGRÁFIA

Argyris, C. (1962): Interpersonal Competence and Organizational Effectiveness. Homeword, III. The Dorsey Press.

Brunner, J. S. (1973): The Relevance of Education. In: Actual Minds, Possible Words, Norton, New York. Harward U. P.

Deal, T. - Kennedy, A. (1988): Corporate Cultures. New York. Addison-Wesley Publishing Company.

Halász Gábor (1980): Az iskolai szervezet elemzése. Budapest. MTA PKCS.

Halpin, W. A. - Croft, D. B. (1963): The Organizational Climate of Schools, Chicago.

Handy, C. - Aitken, R. (1990): Understanding Schools as Organizations. London Penguin Books Ltd.

Handy, Ch. B. (1976): Understanding Organisations. Hamondsuorth, Penguin Books.

Hofstede, G. (1991): Cultures and Organizations. London McGraw-Hill Book Company.

Hopkins, D. (1988): Doing School-Based Review. Amersfoort. Acco Leuven Publishers,

Hoy, W. K. - Miskel, C. G. (1987): Educational Administration. New York. Randon House.

Kozma Tamás (1985): Tudásgyár? Az iskola mint társadalmi szervezet. Budapest, Közg. és Jogi Könyvkiadó.

Kozma Tamás (1981): Bevezetés az oktatásügyi szervezetelméletbe, M. M. Vezetőképző és Továbbképző intézete, Budapest.

Mintzberg, H. (1979): The Structuring of Organizations. Prentice Hall Publishers, Englewoood Cliffs, New Jersey.

Peters, I. T. - Waterman, R. H. (1982): In search of excellence. Lessons from Americas best-nen. Companies. New, Row Publ.

Quinn, J. B. (1978): Strategia Change: 'logical Incrementalism'. Sloan Management Review.

Schein, E. H. (1992): Organizational Culture and Leadership. San Francisco, Jossey-Bass Publishers.

Sergiovanni, T. J. (1991): The principalship. A reflective praktise perspective. Allyen and Bacon.

A vállalat korszerű vezetésének és szervezésének általános kérdései.

Vezető-továbbképzés tárcaközi bizottsága. Továbbképző tanfolyamok jegyzetei II. Tankönyvkiadó, Budapest, 1967.

Woods, P. (1983): Sociology and the School. In: Hergraves, D.: The Challenge of the School London, Routledge, Keagan Paul.