5.2.1. Az értékeket megváltoztató stratégiai eljárás
Ennek a stratégiának a legfőbb előnye az, hogy a változtatás célpontját pontosan tisztázza, nincs kétség a stratégiát elgondoló vezetőben, hiszen minden fázisban tudja, hogy elsődlegesen az értékeket akarja megváltoztatni. A viszonylagos homogén kultúrával rendelkező iskolai szervezetekben a változtatás motiváló lehet, és kifejezetten hatékony, ha a szervezet tagjai elfogadják a változtatás tényét és a vezető elgondolásait.

7. ábra: Az értékek megváltoztatásának folyamatábrája
Az általános kockázati tényezők mellett, amelyek minden változtatás ellen hatnak, ebben az esetben ki kell emelni azt, hogy a siker érdekében a bevezetendő új értékeknek vonzóknak kell lenniük a szervezet tagjai többségének számára. Az iskolákban azonban a teljes szervezet esetében ez általában ritkán teljesül. Sok esetben az értékek megváltoztatása irracionálisnak tűnhet, és abban sem lehetünk egészen biztosak, hogy a rituálékban létrehozott változások valóban az értékek megváltozásával járnak együtt.