Publikus dokumentum

Az Innováció az oktatásban az iskola fejlesztése érdekében (Változtassunk!) című „társasjáték" szerepe az Innováció menedzselése tantárgy oktatásában

Innováció az oktatásban az iskola fejlesztése érdekében játék eszköz a neveléssel-oktatással foglalkozók számára, hogy szimulálja a szervezeti változást pedagógiai környezetben. Jól megszervezve, képzési játékként, a játékosok szórakoznak, miközben megtanulják, hogyan kell a változtatást az iskolában menedzselni. Még fontosabb, a játékosok megkapják a lehetőséget, hogy életszagú stratégiákat próbáljanak ki az iskolapolitika és gyakorlat megváltoztatására egy elképzelt iskolakörzetben, teljes igazgatással, tantestülettel és a település tagjaival.

Egy csapatban dolgozva a játékosok egy "változtatási bizottság" szerepét veszik fel, különböző tevékenységeket hajtanak végre, hogy a játéktáblán lévő személyeket befolyásolják. Mivel a Innováció az oktatásban játék a pedagógiai kutatásokból vett ténymegállapításokon alapul, a szituációk és a személyek valóságosak, éppúgy mint az akadályok és annak az öröme, amikor az ember eléri célját.

A Innováció az oktatásban játékban a részvevők megtanulják, hogy az egyének különböző szakaszokon mennek keresztül, ahogy megváltoztatják eljárásaikat. A szakaszok pedagógiai kutatáson alapulnak, melynek az az üzenete, hogy a változtatás nagyon összetett. Most már tudjuk, az emberek lépésenként vagy szakaszonként teszik magukévá az új elképzeléseket és magatartási formákat -- néhányan gyorsabban, mint a többiek. Az a mód, ahogy az új elképzeléseket bevezetik és támogatják nagyban meghatározza, hogy az új elképzelést vagy változtatást mennyire jól fogják végrehajtani.

A játék során a következő tanulságok jelennek meg:

  • A változtatás időt és kitartást igényel.
  • Ez egyének a változtatási folyamat során szakaszokon mennek keresztül, és különböző szükségleteik vannak a különböző szakaszokban.
  • A változtatási stratégiák akkor a leghatékonyabbak, amikor úgy választjuk meg azokat, hogy az érintettek igényeit kielégítsék.
  • Ahhoz, hogy egy változás bekövetkezzen a felsőbb irányítás vagy iskolavezetés támogatására és beleegyezésére is szükség van.
  • A támogatás kritikus tömegének a kialakítása éppen olyan fontos, mint a vezetés támogatásának megszerzése.
  • Az egyénnek vagy egy bizottságnak felelősséget kell vállalnia a változási folyamat megszervezéséért és menedzseléséért.
A játékosok akkor szerepelnek jól, ha kialakítják a tudatosságot, megszerzik a hivatalos támogatást, elérik a széles körű támogatottságot, majd elindulnak az új elképzelések intézményesítése felé: a játék résztvevői így fogják megtanulni az ésszerű változtatási manőverek célszerű folyamatát.