E.2.1. Szakmai munkaközösség
A munkaközösségeket az azonos szakterületen működő nevelők csoportja alkotja; létrehozásukat az oktatási törvény lehetővé teszi.
A munkaközösségek számát a nevelőtestület határozza meg a szervezeti és a működési szabályzatban.
Célja:
- az oktató-nevelő munka fejlesztése
- a tagok továbbképzésének segítése
- a tagok munkájának összehangolása
- szaktanterem kialakítása
- szakmai továbbképzések szervezése
- a közösségi felelősség növelése
- tanmenetek összehangolása
- tankönyvek kiválasztása, stb.
- az iskola vezetői részére szaktanácsok nyújtása az adott szaktárgy tanításában
Munkaközösség-vezető: a szakmai munkaközösségek vezetőjét a szervezetben középvezetőként helyes megjelölni.
Feladata:
- véleményezni a szaktanárok tanmeneteit
- eredményfelmérések
- segíti az igazgató ellenőrzési munkáját
- a nevelők alkalmazását véleményezi
- kollégák, különösen a pályakezdők szakmai segítése
- helyi tantervek készítése
- szakmai ellenőrzés
- kezdeményezhetnek hatékonyságot növelő eljárásokat
Intézményi szakmai munkaközösségek:
- osztályfőnöki munkaközösség
- közismert tárgyak munkaközössége
-
szakmai
tárgyakat tanítók munkaközössége
- szakmai elméleti
- szakmai gyakorlati
Osztályfőnöki munkaközösség:
- tagja valamennyi osztályfőnök
Feladata:
- továbbképzések
- ismerkedés a kiadott dokumentummal
- egymás munkájának megismerése
- fegyelmi helyzet értékelése
- magatartás, szorgalom egységes elbírálása
- tanulók jutalmazása
- egységes osztályfőnöki adminisztrációs gyakorlat
- nevelési, eredményvizsgálati technikák elsajátítása
- szociológiai felmérések elkészítése
- tanulmányi kirándulási tervek
- vezetője és az igazgató között kívánatos a szoros
együttműködés
- személyi ügyekben javaslatot tesz
- segíti az igazgatót az ellenőrzésben
- az osztályfőnöki adminisztráció elvégzése, határidők betartatása