Gyakorlati példák

1.) A szülő az önkormányzati iskolában hitoktatást szeretne gyermekének. Jelenleg ilyen nincs az intézményben. Szóban fordul az igazgatóhoz, „nem tartja időszerűnek" a kérdést, de formális döntést nem hoz. Mit tenne szülő helyben? Helyes e az igazgató magtartása?
2.) Az iskola éves munkatervében a nevelőtestületi értekezletek részletes programját meghatározza. Ezt tanév elején a szülői szervezet és az iskolaszék részére átadja. A 2. nevelőtestületi értekezletet követően a szülői szervezet a fenntartóhoz fordul, hogy az igazgató sérti a szülők jogait, mert nem hívja meg a szülői szervezetet a tantestületi értekezletekre. Milyen döntéseket hozna a fenntartó helyben? (Ha többet, milyen sorrendben?)
3.) Az iskolaszékbe a diákönkormányzat egy volt diákot választ, aki jelenleg egyetemre jár. Megteheti-e? Változat-e a helyzeten, ha volt diák már nem egyetemista, hanem az intézmény ifjú pedagógusa?
Válaszait indokolja!