2.1.2. Projektötlet

A vezetőség tagjainak minden bizonnyal több ötlete is lehet egy adott probléma megoldására. Pl. egy, a környezeti nevelést kiemelt feladatnak tekintő ökoiskolában lehet az a probléma, hogy a diákok jelentős %-a egészségtelenül táplálkozik és/vagy nem ismeri és védi közvetlen környezete természeti értékeit. A megoldásra vonatkozó projektötletek lehetnek pl:

  • a pedagógiai program környezeti neveléssel foglalkozó részének módosítása
  • a pedagógiai program környezeti neveléssel foglalkozó részének eredményesebb megvalósítása
  • az egészséges táplálkozást népszerűsítő akciók megvalósítása az iskolában
  • az egészséges életmódra nevelés komplex programjának kidolgozása,
  • stb.

A jó és kevésbé jó, reális vagy irreális, vonzó vagy elrettentő ötletek közül ki kell választani azt az elképzelést, amely leginkább illeszkedik a helyzethez, és amelytől a probléma leghatékonyabb megoldása várható. Ebben segíthet, ha az intézményvezetés tagjai az összegyűjtött projektötleteket fontosság és megvalósíthatóság és hatásosság szerint rangsorolják. Ebben segít az alábbi táblázat.

 

A projektötlet megnevezése

A projekt által megoldható probléma fontossága

(3: nagyon fontos, 2: fontos

1: kevéssé fontos)

A projekt erőforrás szükséglete (idő, pénz, ember)

(3: alacsony,

2: közepes,

1: magas)

A projekt várható hatása

(3: gyors

2: közepes

1: lassú)

összpontszám

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. ábra: A projektötletek rangsorolása

Táblázat letöltése

Természetesen itt szubjektív véleményekről és becslésekről van szó, amelyet az iskolavezetés tagja egyénileg késztenek el, majd a vélemények összegzéséből és esetleges megvitatásából áll elő a közös rangsor. A legmagasabb pontszámot kapott projektötletet érdemes megvalósítani.