BIBLIOGRÁFIA
Altrichter, Herbert - Halász Gábor (2000): A közép-európai országok decentralizációs politikái és azok eredményei - összehasonlító elemzés. In: Balázs Éva - Halász Gábor (szerk.): Oktatás és decentralizáció Közép-Európában. Okker Kiadó, Budapest, 243-297.
Andor Mihály - Liskó Ilona (2000): Iskolaválasztás és mobilitás. Iskolakultúra, Budapest.
Archer, M. S. (1979): Social Origins of Educational Systems. Sage Publ., London - Beverly Hills.
Archer, M. S.: (1982): Változások centralizált és decentralizált rendszerekben. In: Halász - Nagy (szerk.): Oktatás és politika. Oktatáskutató Intézet, Budapest.
Aričs, Ph. (1987): Gyermek, család, halál. Gondolat Kiadó, Budapest.
Balázs Éva - Ivanics Krisztina (1997): Oktatásügyi kihívások az Európai Bíróság joggyakorlatában. In: Balázs Éva - Ivanics Krisztina - Bajomi Iván: Az EU-beli oktatásügy jogi és gyakorlati nézőpontból (az Európai Bíróság - Franciaország). Az Integrációs Stratégiai Munkabizottság kiadványa, Budapest, 5-30. /Európai Tükör Műhelytanulmányok 48./
Balázs Éva - Halász Gábor - Imre Anna - Moldován Judit - Nagy Mária (2000): A kormányzati szintek közötti felelősségmegosztás és a közoktatás. In: Balázs Éva - Halász Gábor (szerk.): Oktatás és decentralizáció Közép-Európában. Okker Kiadó, Budapest, Budapest, 17-128. (Internet: www.oki.hu)
Ballér Endre (1991): Az általános képzés tantervelméleti paradigmái Magyarországon a XIX-XX. században. Akadémiai doktori értekezés.
Báthory Zoltán (2000): Tanulók, iskolák - különbségek. Egy differenciális tanításelmélet vázlata. Tankönyvkiadó, Budapest.
Becker, T. (1987): The Disciplinary Shaping of the Profession. In: Clark, B. R. (szerk.): The Academic Profession - National, Disciplinary and Institutional Settings. University of California Press, Berkely - Los Angeles - London.
Bernfeld, S. (1975): Sisyphe ou les limites de l'Éducation. Éditions Payot, Paris.
Bihari Mihály - Pokol Béla (1992): Politológia. ELTE - Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
Bourdien, P. (1978): A társadalmi egyenlőtlenségek újratermelése. Gondolat Kiadó, Budapest.
Clark, B. R. (1983): The Higher Education System: Academic Organisation. In Cross-National Perspective. Berkeley - Los Angeles - London. Részletek magyarul in: Halász Gábor - Lannert Judit (szerk.). Oktatási rendszerek elmélete. Szöveggyűjtemény. Okker Kiadó, Budapest, 92-149.
Classifying educational programmes. Manual for ISCED-97 implementation in OECD Countries (1999): OECD, Paris.
Coombs, Ph. H. (1971): Az oktatás világválsága. Tankönyvkiadó, Budapest.
Durkheim, E. (1974): A jezsuiták nevelési módszerei. In: Ferge - Háber (szerk.): Az iskola szociológiai problémái. Közgazdasági és Jogi Kiadó, Budapest.
Education at a Glance (1998): OECD Paris.
Ericson, D. P. (1997): Az oktatási rendszer általános elméletének a lehetősége. In: Halász Gábor - Lannert Judit (szerk.): Oktatási rendszerek elmélete. Szöveggyűjtemény. Okker Kiadó, Budapest, 67-91.
Farkas Péter (1990): A szakképzéspolitika adaptivitása és a gazdasági szerkezetváltás Nyugat-Európában. Szakképzési Szemle, 1. sz. 48-61.
Ferge Zsuzsa - Háber Judit (szerk., 1974): Az iskola szociológiai problémái. Közgazdasági és Jogi Kiadó, Budapest.
Ferge Zsuzsa (1976): Az iskolarendszer és az iskolai tudás társadalmi meghatározottsága. Akadémiai Kiadó, Budapest.
Field, J. (1998): European dimensions. Education, Training and The European Union. Jessica Kingsley Publishers, London - Philadelphia.
Finegold, D. (1997): Intézményi ösztönzők és a szakértelem létrehozása: a szaktudás magas szinten kialakult egyensúlyának feltételei. In: Halász Gábor - Lannert Judit (szerk.): Oktatási rendszerek elmélete. Szöveggyűjtemény. Okker Kiadó, Budapest, 237-273.
Foucault, M. (1990): Felügyelet és büntetés. Gondolat Kiadó, Budapest.
Friedman, M. (1996): Kapitalizmus és szabadság. Akadémiai Kiadó - MET Publishing Corp., Florida - Budapest.
From Initial Education to Working Life. Making Transitions Work (2000): OECD, Paris.
Fuller, B - Rubinson, R. (1992): Does the State Expand Schooling? Review of the Evidence. In: Fuller, B. és Rubinson, R. (szerk.): The Political Construction of Education - The State, School Expansion and Economic Change. Praeger, New York, 1-30. p.
Gazsó Ferenc (1988): Megújuló egyenlőtlenségek. Kossuth Kiadó, Budapest.
Gombár Csaba (1983): Politika címszavakban. ELTE Állam- és Jogtudományi Kar, Budapest.
Green, T. F. (1980): Predicting the Behaviour of Educational Systems. Syracuse University Press, New York.
Governance in transition (1995): OECD, Paris.
Habermas, J. (1994): Legitimációs problémák a modern államban. In: Habermas: Válogatott tanulmányok. Atlantisz, Budapest, 183-222.
Halász Gábor (1981): Iskola és állam. Világosság, 282-289., 6. sz. 363-369.
Halász Gábor (1988): Radikális ideológia és kompromisszumos gyakorlat: oktatáspolitika Magyarországon a hatvanas évek elején. Medvetánc, 1988/4. - 1989/1. (összevont szám), 243-252.
Halász Gábor (1990): A közoktatás és a felsőoktatás kapcsolódása. In: Sáska - Vidákovich (szerk.): Tanterv vagy vizsga? Edukáció, Budapest.
Halász Gábor (1991a): Új oktatáspolitikai koalíciók. Magyar Pedagógia, 1. sz. 51-62.
Halász Gábor (1991b): Az elszabadult gépezet. Café Babel, 1. sz. 71-80.
Halász Gábor (1993): Változások az európai közoktatási rendszerek irányításában. In: Halász (szerk.): Az oktatás jövője és az európai kihívás. Educatio, Budapest.
Halász Gábor (1996): A közoktatási rendszerek irányítása. Okker Kiadó, Budapest.
Halász Gábor (2001): Az oktatási rendszer. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
Halász Gábor - Lannert Judit (szerk. 1997): Oktatási rendszerek elmélete. Szöveggyűjtemény. Okker Kiadó, Budapest.
Halász Gábor - Lannert Judit (szerk. 2003): Jelentés a magyar közoktatásról 2003. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.
Halász Gábor - Lannert Judit (szerk. 2006): Jelentés a magyar közoktatásról 2006. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.
Jánossy Ferenc (1975): A gazdasági fejlődés trendvonaláról. Magvető Kiadó, Budapest.
Kozma Tamás (1999): Bevezetés a nevelésszociológiába. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
Lauglo J. (1982): Az oktatásügyi változás és a bürokratikus szervezet. In: Halász Gábor- Nagy Mária (szerk.): Oktatás és politika. Oktatáskutató Intézet, Budapest.
Lawton, D. (1974): Társadalmi osztály, nyelv és oktatás. Gondolat Kiadó, Budapest.
Lawton, D. (ed.) (1989): The Education Reform Act: choice and control. Hodder & Soughton.
Lifelong learning for all (1996): OECD, Paris.
McDonnel, M. - Elmore, R. F. (1987): Getting the Job Done - Alternative Policy Instruments. Educational Evaluation and Policy Analysis, Vol. 9., No. 2., Summer, 133-152.
Measuring Student Knowledge and Skills (2000): The PISA 2000 Assessment of Reading, Mathematical and Scientific Literacy. OECD, Paris.
Mészáros István - Németh András - Pukánszky Béla (1999): Bevezetés a pedagógia és az iskoláztatás történetébe. Osiris Kiadó, Budapest.
Meyers, Peter V. (1989): Elemi iskolai tanítók a XIX. századi Franciaországban: professzionalizálódás konfliktusokkal. In: Ramirez - Boli - Meyers: Állam, népoktatás, tanítói hivatás. Oktatáskutató Intézet, Budapest. /Iskolamester 7./
Mihály Ottó (1989): Bevezetés a nevelésfilozófiába, Okker, Budapest
Mitch, D. (1992): The Rise of Popular Literacy in Europe. In: Fuller, B. és Rubinson, R. (szerk.): The Political Construction of Education - The State, School Expansion and Economic Change. Praeger, New York.
Nagy József (2000): XXI. század és nevelés. Osiris Kiadó, Budapest.
Nagy Péter Tibor (1992): A magyar oktatás második államosítása. Edukáció, Budapest.
Pokol Béla (1988): Az egyetemi tudományos szféra. Kutatások a felsőoktatás köréből / III. OKKFT TS-4/2. programiroda, Budapest.
Pokol Béla (1997): Szociológiaelmélet. Felsőoktatási Koordinációs Iroda, Budapest.
Polányi Károly (1976): A gazdaság mint intézményesített folyamat. In: Polányi Károly: Az archaikus társadalom és a gazdasági szemlélet. Gondolat Kiadó, Budapest, 228-273.
Pusey, M. (1997): Az állami oktatási rendszerek legitimációja. In: Halász Gábor - Lannert Judit (szerk.): Oktatási rendszerek elmélete. Szöveggyűjtemény. Okker Kiadó, Budapest, 92-149.
Sáska Géza (1985): A tananyag-szabályozás kétfajta logikája és eszköze. Pedagógiai Szemle, 5. sz. 399-412.
Schultz, Th. W. (1983): Beruházás az emberi tőkébe. Közgazdasági és Jogi Kiadó, Budapest.
Semjén András (1993): Oktatásfinanszírozás - az európai út. Egy modell változásai. In: Halász Gábor (szerk.): Az oktatás jövője és az Európai kihívás. Edukáció, Budapest.
Setényi János (1992): Harc a középiskoláért. Edukáció, Budapest.
Setényi János (1994): Jogalkotás és oktatás. In: Kelemen-Setényi (szerk.): Az oktatási törvénykezés változásai. Bárczi István Könyvtár, Fővárosi Pedagógiai Intézet, Budapest.
Spring, Joel (1998): Education and the Rise of the Global Economy.. Lawrence Erlbaum Associates Publisher, Mahwah - London.
Szabó László Tamás (1985): A „rejtett tanterv". Oktatáskutató Intézet, Budapest.
Tyach, D. B. (1982): Az egyetlen legjobb rendszer. In: Halász - Nagy (szerk.): Oktatás és politika. Oktatáskutató Intézet, Budapest.
Weber, M. (1982): A protestáns etika és a kapitalizmus szelleme. Gondolat Kiadó, Budapest.
Weiler, H. N. (1978): Education and Development: from the age of innocence to the age of scepticism. Comparative Education, Vol. 14., No. 3.
Weiss, J. A. (1988): Control in School Organizations: Theoretical Perspectives. In: W. Clune & J. Witte (eds.): Choice and Control in American Education. Falmer, Philadelphia, 91-134.
Wilds, E. M. (1942): Foundations of Modern Education. Farrar és Rinehart, Washington.
Wise, A. E. (1979): Legislated Learning - The Bureaucratisation of American Classroom. University of California Press, Berkeley - Los Angeles - London.