2. Az emberi erőforrások menedzselésének három szintje

Ez a fejezet az emberi erőforrások menedzselésének három szintjével foglalkozik.

  • Stratégiai szintnek a munkavégzési rendszer kialakítását tekintjük
    • a munkafeladat
    • a nevelés oktatási struktúra
    • a munkavállalói kompetenciák
    • a vezetői stílus és gyakorlat
    • emberi erőforrás menedzselési rendszerek és eszközök szempontjából.
  • Vezető szintnek az emberi erőforrások menedzselési rendszereinek mint
    • a munkaerő-áramlási rendszer
    • a teljesítményértékelési rendszer
    • a kompenzációs és javadalmazási rendszer
    • a képzési és fejlesztési rendszer kialakítását és összhangba hozását tekintjük.
  • Operatív szintnek az emberi erőforrás menedzselési rendszerek működtetését (tervezés, lebonyolítás, ellenőrzés) tekintjük.

A téma feldolgozása révén világossá válik, hogy az emberi erőforrások menedzselésének három (stratégiai, vezetői, operatív) szintje van, valamint a különböző szinten kik végzik ezeket a tevékenységeket, és intézmény vezetőjének milyen feladatai lehetnek a különböző szinteken.

Az emberi erőforrások menedzselésének alapvető technikái és tevékenységei (pl. toborzás és kiválasztás, a teljesítmény menedzselése, továbbképzések stb.) három különböző szinten kapcsolódhatnak az iskola szervezeti stratégiájához.