Bibliográfia

Appraisal - Your Rights and Expectations. (1995) National Union of Teachers.

Arató Márta - Gergely Árpádné (1995): A kollektív szerződés - Tudnivalók és általános munka. In: Csécsei Béla - Nagy Péter Tibor - Szebenyi Péter - Szemkeő Judit (szerk.): Közoktatási kézikönyv. Budapest, Raabe 8. kiegészítő kötet.

(2006): A tanárképzés képesítési követelményei. ELTE PPK, Munkaanyag

(2002): Az Illyés Gyula Gimnázium és KSZKI értékelési rendszere. Budaörs.

Bakacsi Gyula - Bokor Attila - Császár Csaba - Gelei András - Kováts Klaudia - Takács Sándor (1999): Stratégiai emberi erőforrás menedzsment. Budapest, Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó.

Bakacsi Gyula (1999): Szervezeti magatartás és vezetés. Budapest, Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó.

Benedek István (1995): A siker titka: Ki? Mit? Hogyan? Mikor? - Munkakörtervezés, munkaköri leírás, minősítés. In: Csécsei Béla - Nagy Péter Tibor - Szebenyi Péter - Szemkeő Judit (szerk.): Közoktatási kézikönyv. Budapest, Raabe 8. kiegészítő kötet.

Benedek István (1995): Pedagógiai vezetés, a vezetés pedagógiája. Budapest, OKKER.

Bognár Anikó (1993): Az emberi erőforrás (személyügy) menedzselése az iskolában. In: (szerk.) Közoktatási menedzser. Szeged, JATE Press. L 1-37.

Botka Lajosné (1995): A minőség menedzselése. Szolnok, Jegyzet.

Botka Lajosné: Ütemterv, dosszié, szabályzat - A pedagógus-továbbképzés iskolai rendszerének kialakítása. In: Csécsei Béla - Nagy Péter Tibor - Szebenyi Péter - Szemkeő Judit (szerk.): Korszerű iskolavezetés, Budapest, Raabe

Caldwell, J. B. - Spinks, J. M. (1988): The Self-Managing School. London, The Falmer Press.

Cambridge International Dictionary of English. (1995)Cambridge University Press (CIDE)

 

Conditions of Service for Schoolteachers in England and Wales (1985)

Csapó Judit - Csécsei Béla (1996): Az iskola szervezeti kultúrája. Budapest, Jegyzet.

(2002): Értékelési szempontok az Illyés Gyula Gimnázium és KSZKI tanárainak teljesítményértékeléséhez. Budaörs.

Evans, A. - Tomlinson, J. (1989, szerk.): Teacher Appraisal. A Nationwide Approach. London, Jessica Kingsley Publishers.

Ferencz Győző dr.: A közalkalmazotti jogviszony - Létesítése, módosítása, megszűntetése. In: Csécsei Béla - Nagy Péter Tibor - Szebenyi Péter - Szemkeő Judit (szerk.): Tanári kézikönyv, Budapest, Raabe

H. W. Fowler and F. G. Fowler (1956, ed.) The Concise Oxford Dictionary of Current English. Oxford University Press (CODCE)

Fullan, M. (1987): A változás folyamatai és a változtatás stratégiái helyi szinten. Budapest, Pest Megyei Pedagóiai Intézet.

Glatter, R. - Preedy, M. - Riches, C. - Masterton, M. eds. (1988): Understanding School Management. Open University Press. Philadelphia, Milton Keynes.

(1995): Guidance on the Inspection of Secondary Schools. London, HMSO

Gyulafalvi Ernő (1998): Módszerek a pedagógusok minőségi munkavégzéséért járó keresetkiegészítésének megállapítására. Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola, Békéscsaba.

Dr. Henczi Lajos - Zöllei Katalin (2007): Kompetenciamenedzsment. Budapest, Perfect Kft.

Hoffmann Rózsa (1994): Az iskolaigazgató. Budapest, DFC Kiadó.

Jávorszky Edit (1995): A kommunikáció elmélete és gyakorlata. Sopron, Jegyzet.

Job Descriptions. Guidance from the National Union of Teachers.

Juhász József, Szőke István, O. Nagy Gábor, Kovalovszky Miklós (1972, szerk.): Magyar Értelmező Kéziszótár. Akadémiai Kiadó, Budapest (MÉK)

Dr. Király Bálintné: A kommunikáció érdekében - Osztályértekezlet. In: Csécsei Béla - Nagy Péter Tibor - Szebenyi Péter - Szemkeő Judit (szerk.): Korszerű iskolavezetés, Budapest, Raabe

Dr. Kocsis György Gábor: Elééég! - Pedagógus burnout. In: Csécsei Béla - Nagy Péter Tibor - Szebenyi Péter - Szemkeő Judit (szerk.): Korszerű iskolavezetés, Budapest, Raabe

Kolb, D. (1985): Experiential Learning: Experiences as the source of learning and development. New Jersey, Prentice Hall, Inc., Englewood Cliffs.

(1994): Kollektív szerződés. Illyés Gyula Gimnázium és KSZKI, Budaörs.

Linkemer, B. (1987): A jó értekezlet titka. Budapest, Park Kiadó.

Lyons, G - Stenning, R. (1995): Some Legal Aspects of Employment in Schools.

MacBeath, John - Schratz, Michael - Meuret, Denis - Jakobsen, Lars - Baráth Tibor (2006): Önértékelés az európai iskolákban - egy változás története. OKI, Szeged.

Mastenbroek, W. F. G. (1987): Conflict Management and Organization Development. Chichester, John Wiley & Sons.

Máthéné Kacsinkó Katalin: Mikor érdemes? - Évfolyam-értekezletek szervezése. In: Csécsei Béla - Nagy Péter Tibor - Szebenyi Péter - Szemkeő Judit (szerk.): Korszerű iskolavezetés, Budapest, Raabe

McKenna, E. - Beech, N. (1995): The Essence of Human Resource Management. London, Prentice Hall.

Nagy Zoltán (1984, szerk.): Nevelőtestületi értekezletek. Budapest, OPI Továbbképzési Főosztály.

Nagy Zoltán (2002): A pedagógusok munkájának számítógépes minősítése. Bánki Donát Szakképző Iskola, Ajka. KÖVI szakdolgozat.

Pedagógusok Szakmai Etikai Kódexe. Összeállította: a Független Pedagógus Fórum. (1995): F.P.F.

School Teachers' Pay and Conditions Document 1995. London, Department for Education.

Schődl Lívia: Amikor "nincs értelme" reggel felkelni - A kiégés. In: Csécsei Béla - Nagy Péter Tibor - Szebenyi Péter - Szemkeő Judit (szerk.): Tanári kézikönyv. Budapest, Raabe

dr. Selmecziné dr. Csordos Mária - Gergely Árpádné dr.: Legalább a minimálbért meg kell adni. - Besorolás, teljesítménypótlék, tizenharmadik havi illetmény, jubileumi jutalom. In: Csécsei Béla - Nagy Péter Tibor - Szebenyi Péter - Szemkeő Judit (szerk.): Korszerű iskolavezetés, Budapest, Raabe

Sipos János: Minek nevezzelek? - Minőségi helyett kiemelt. In: Csécsei Béla - Nagy Péter Tibor - Szebenyi Péter - Szemkeő Judit (szerk.): Korszerű iskolavezetés, Budapest, Raabe

Snyder, K. J. (1988): Competency Training for Managing Productive Schools. Orlando, Florida, Harcourt Brace Jovanovich Publishers.

Sövény István (1993, szerk.): Kalauz a közoktatási intézmények kollektív szerződésének elkészítéséhez. Budapest, OKKER.

Szabó Mária (1995): Ki legyen az új kolléga - Az igények kialakulásától a kinevezési szerződés aláírásáig. In: Csécsei Béla - Nagy Péter Tibor - Szebenyi Péter - Szemkeő Judit (szerk.): Közoktatási kézikönyv. Budapest, Raabe 8. kiegészítő kötet.

Szabó Mária (1995): Stratégiai iskolavezetés. Budapest, Jegyzet.

Szakács Péter: Ha másképp nem megy... - Sztrájk az iskolában. In: Csécsei Béla - Nagy Péter Tibor - Szebenyi Péter - Szemkeő Judit (szerk.): Tanári kézikönyv, Budapest, Raabe

2002: Teacher Performance Appraisal Manual. Ontario.

dr. Tiszavölgyi Kinga - dr. Fejér Lászlóné: Minta a közalkalmazotti szabályzat elkészítéséhez. In: Csécsei Béla - Nagy Péter Tibor - Szebenyi Péter - Szemkeő Judit (szerk.): Korszerű iskolavezetés, Budapest, Raabe

Tóth Béla (1996): Nevelési-oktatási és szervezeti modellek. In: Halász Gábor - Golnhofer Erzsébet - Tóth Béla: Oktatási rendszer és iskolaszervezet. Budapest, Okker.

dr. Varga Mária Beáta: Több munka, több pénz? - A pótlékrendszer szabályozása. In: Csécsei Béla - Nagy Péter Tibor - Szebenyi Péter - Szemkeő Judit (szerk.): Korszerű iskolavezetés, Budapest, Raabe

Varga Péterné dr.: Munkavédelem az iskolában. In: Csécsei Béla - Nagy Péter Tibor - Szebenyi Péter - Szemkeő Judit (szerk.): Korszerű iskolavezetés, Budapest, Raabe

Weiss, D. H. (1988): Hogyan kérdezzük az álláskeresőt? Budapest, Park Kiadó.

Weiss, D. H. (1989): Hogyan tartsunk hatásos beszédet? Budapest, Park Kiadó.

Weiss, D.H. (1990): Problémamegoldás alkotó módon. Budapest, Park Kiadó.

West, M. - Bollington, R. (1990): Teacher Appraisal: A Practical Guide for Schools. London, David Fulton Publishers.

White, R. - Martin, M. - Stimson, M. - Hodge, R. (1991): Management in English Language Teaching. Cambridge, Cambridge University Press.