2.2. Vezetői szint

Vezetői szinten -  egy lépéssel eltávolodva a stratégiai szinttől -  az emberi erőforrások politikájának, eljárásainak és rendszerének kidolgozásán és összhangba hozásán van a hangsúly. Ezt a tevékenységet az intézményvezetés végzi, minél szélesebb körben bevonva az intézmény pedagógusait.

Az emberi erőforrások áramlási rendszere a munkaerő tervezésének, a toborzásnak és kiválasztásnak, a karriermenedzselés, valamint a munkaviszony megszűntetésének kérdéseivel foglalkozik. Ezek közé tartozik az utódlás tervezése, amely a vezetés és középvezetés folyamatosságát biztosítja. (Ez a magyar intézményekben jelenleg többnyire csak az igazgató-helyettesekre vonatkoztatható, pedig - ahogy az előzőekben már említettük - nagy  szükség lenne a közoktatásban valóságos jogkörökkel bíró középvezetőkre.)

A teljesítmény menedzselése a teljesítményértékelés olyan rendszerének a kidolgozását jelenti, amely legjobban megfelel az intézmény szervezeti struktúrájának és a legjobb eredmények lehetőségét hordozza magában. Ilyen jellegű döntés például a beszámoltató, illetve a szakmai fejlődést megcélozó teljesítményértékelési modell közötti választás.

A kompenzációs és javadalmazási rendszer menedzselése többek között döntés a fizetési és jutalmazási rendszerről, illetve összekapcsolása az intézmény hosszú távú célkitűzéseivel.

A képzési és fejlesztési rendszer nem más, mint egy általános belső továbbképzési rendszer körvonalazása a jövőbeni munkaerő számára.