2. Az emberi erőforrások menedzselésének három szintje
Ez a fejezet az emberi erőforrások menedzselésének három szintjével foglalkozik.
-
Stratégiai
szintnek a munkavégzési rendszer kialakítását tekintjük
- a munkafeladat
- a nevelés oktatási struktúra
- a munkavállalói kompetenciák
- a vezetői stílus és gyakorlat
- emberi erőforrás menedzselési rendszerek és eszközök szempontjából.
-
Vezető
szintnek az emberi erőforrások menedzselési rendszereinek mint
- a munkaerő-áramlási rendszer
- a teljesítményértékelési rendszer
- a kompenzációs és javadalmazási rendszer
- a képzési és fejlesztési rendszer kialakítását és összhangba hozását tekintjük.
- Operatív szintnek az emberi erőforrás menedzselési rendszerek működtetését (tervezés, lebonyolítás, ellenőrzés) tekintjük.
A téma feldolgozása révén világossá válik, hogy az emberi erőforrások menedzselésének három (stratégiai, vezetői, operatív) szintje van, valamint a különböző szinten kik végzik ezeket a tevékenységeket, és intézmény vezetőjének milyen feladatai lehetnek a különböző szinteken.
Az emberi erőforrások menedzselésének alapvető technikái és tevékenységei (pl. toborzás és kiválasztás, a teljesítmény menedzselése, továbbképzések stb.) három különböző szinten kapcsolódhatnak az iskola szervezeti stratégiájához.