Oligopólium

Vannak olyan piacok is - gondoljunk például a kábeltévé-szolgáltatókra -, amelyeket ugyan nem egyetlen eladó ural, de nem is válogathatunk túl sok ajánlat között. Ezt a piacot oligopóliumnak („néhány eladó") nevezzük. Ez utóbbiak a legbonyolultabb piacok, hiszen nemcsak az eladók és vevők közötti küzdelem jellemzi őket, hanem maguk az eladók is harcban állnak egymással (belépés akadályozása, kiszorítás, felvásárlás stb.) vagy bonyolult szövetségeket kötnek a vevők vagy éppen valamelyik versenytársuk érdekei ellenében. A versenypiac szereplője jelentéktelen, bármit tesz, riválisai válaszreakcióitól nem kell tartania. A (tiszta) monopóliumnak meg elvileg nincs is versenytársa, tehát ilyesmire az sem számít. Az oligopol piacokon viszont változatos stratégiai akciókat - s ezzel együtt persze versenyt - figyelhetünk meg.