Tesztkérdések

A tanulmányi átlagát maximalizálni kívánó hallgató
úgy osztja el a tanulásra rendelkezésre álló idejét két tantárgy között, hogy
a) azonos idő jusson a két tárgyra.
| |
b) azonos érdemjegyet kapjon.
| |
c) bármely tárgyra fordított utolsó óra ugyanannyival növelje az átlagát.
| |
d) a könnyebben tanulható tárgyra fordított utolsó óra
jobban növelje az átlagát, minta azt az időt a másik tárgy tanulására
fordította volna.
|

Ha Ádám kétszer olyan gyorsan gyalogol, és
háromszor olyan gyorsan kerékpározik, mint Béla, akkor közös
reklámújság-kihordó vállalkozásukban kinek célszerű a cég egyetlen
biciklijét használni?
a) Ádámnak.
| |
b) Bélának.
| |
c) Az idő felében Ádámnak, a másik felében Bélának.
| |
d) Attól függ, hogy milyen gyorsan futnak és milyen
gyorsan gyalogolnak.
|

A „termelési lehetőségek határa” görbe
meredekségének abszolút értéke azt mutatja meg, hogy
a) milyen arányban képesek helyettesíteni egymást a
termelésben a termelési tényezők.
| |
b) mekkora a gazdasági költsége a vízszintes tengelyen mért termék egy
újabb egységének.
| |
c) milyen arányban hajlandók helyettesíteni a
fogyasztók a tengelyeken mért termékeket.
| |
d) mekkora többlet-erőforrásra van szükség a
vízszintes tengelyen mért termék egy újabb egységének előállításához.
|

Melyik a „post hoc, ergo propter hoc” típusú
tévedés az alábbiak közül?
a) Ha kedvező lesz az időjárás, akkor a nagyobb lesz a
krumplitermelők nyeresége.
| |
b) Minél több az öngyújtó egy háztartásban, annál nagyobb valószínűséggel
betegszik meg valaki tüdőrákban a családtagok közül.
| |
c) Minél gyorsabban futnak a futóverseny résztvevői,
annál nagyobb az esélyük a győzelemre.
| |
d) Ha a jegybank kétszer ennyi pénzt nyomtatna,
mindannyian gazdagabbak lennénk.
|