Gyakorlatok

Páros gyakorlatok

Vannak olyan páros gyakorlatok, ahol a tanulók azonos mozgást végeznek és egyszerre, és vannak olyanok, melyben különböző a feladatuk. A gyakorlatok szaknyelvi leírásánál a páros tagjait „A” - val, illetve „B” - vel jelöljük (vagy „1” –es, „2” –es) valamint szerepcsere jelölést használunk, amennyiben szükséges.

Hármasgyakorlatok

A gyakorlatokat hárman végzik. A szerepek ritkán lehetnek azonosak, de jellemzőbb, hogy két tanuló alakít olyan helyzetet, körülményt, hogy a harmadik végezhesse az adott feladatot. Itt is mindig szerepcserét kell alkalmazni! Értelem szerűen a harmadik tanulót a szakleírásban „C” – vel (vagy „3” –as) jelöljük

Csoportos gyakorlatok

A tanulók háromnál többen hajtanak végre azonos vagy közös feladatot.

Jó tanácsok:

  • a gyakorlatok egy részét szőnyeg vagy tornafilc biztosításával kell végeztetni;
  • fokozott figyelmet fordítsunk a pontos kiindulóhelyzetekre, a fogásmódok ellenőrzésére a baleset, sérülés megelőzése miatt;
  • a gyakorlatok jellege, természete lehetővé teszi a kötetlenebb végrehajtást;
  • az ütemtartás nélküli gyakorlatokat is egyszerre indítsuk el;
  • engedjük, hogy a tanulók biztassák, ösztönözzék egymást, de a vidámság ne menjen a gyakorlás rovására;
  • a gyakorlatokat egyszerre fejeztessük be, célszerűen sípszóra;
  • a szerepcsere a lehető legrövidebb időn belül valósuljon meg;
  • a gyakorlatokban rejlő versenylehetőségeket is használjuk ki, de a gyorsaság mellett figyeljünk a feladatok pontos, precíz végrehajtására is.

Gyakorlatgyűjtemény

Ajánlott irodalom

Honfi László (2011): Gimnasztika Elektronikus tankönyv 141-142., 236. oldal

http://tamop412a.ttk.pte.hu/TSI/Honfi%20Laszlo%20-%20Gimnasztika/Gimnasztika.pdf