2.5.A képesség jellegű tudás fejlesztésének lehetőségei a környezet-természetismereti órákon

A képességen azt értjük, hogy a tanuló a tudás elemeit gyakorlatban is alkalmazni tudja. Másképpen fogalmazva a tanuló képes bizonyos feladatokat, tevékenységeket elvégezni vagy problémákat megoldani. Tekintsük át, hogy milyen aktív igéket használhatunk a tanulási eredmény képesség kategóriájának megfogalmazásakor. Itt is Farkas Éva (2017) útmutatását követjük.

Kiválaszt

Alkalmaz

Használ

Elkészít

Működtet

Bekapcsolódik

Összehasonlít

Bemutat

Elemez

Kommunikál

Összeállít

Kialakít

Ha tanulóinkat képesség jellegű tudás birtokába juttatjuk, akkor nagy valószínűséggel a kreativitásukat is fejlesztjük, hiszen nem rutinszerű feladatokat, tevékenységeket végeztetünk velük.

iDevice ikon Tevékenység

Nézze meg az alábbi ábrát, majd fogalmazza meg, hogy mit fejez ki!