7.2.Környezeti-természetismereti projektek (jó gyakorlatok) elemzése

iDevice ikon Tevékenység

  Az alábbi linket bemásolva a google-keresőjébe megnyitható az a dokumentum, amelyben néhány megvalósult projektet mutatunk be, melyeket csoportmunkában a következő szempontok alapján elemezhet:

https://drive.google.com/open?id=1Ap4P1Mkn5Vm7F7gklKPm4lXJl7SMJN2R

 

A projektek elemzésének szempontjai

A projekt célja, feladatai, módszerei, tevékenységei és fejlesztési területei

 

A célok megfogalmazása illeszkedik a Nemzeti alaptanterv (Nat) célkitűzéseihez és a várható tanulási eredmények teljesítéséhez

A projekt bemutatja a fő témát és a hozzá kapcsolódó fogalmak rendszerét

A projekt felépítése, logikai rendje, koherenciája, időarányok

A tanulók aktivizálása játékos, sokszínű, érdekes feladatokkal, tevékenységekkel, változatos eszközhasználattal történik

 

Pedagógiai szempontok

A tartalom megfelel a célkitűzéseknek

A téma feldolgozása több nézőpontból (transzverzálisan) történik

A tanulók differenciált fejlesztése megvalósul

A nevelési lehetőségek kihasználása (attitűd, készség, - képesség, autonómia /felelősségtudat fejlesztésének változatossága, hatékonysága.) megvalósul

A tervezett módszerek, tanulói tevékenységek segítik megvalósítani a célkitűzéseket

A tervezett feladatok / tevékenységek megfelelnek a célzott korcsoport fejlődési szintjének

 

A projekt adaptálhatóságának szempontjai

Hogyan tudná megvalósítani a projektet a saját iskolájában?

a teljes projektet (a helyi sajátosságokhoz igazítva)

a projekt több modulját (a helyi sajátosságokhoz igazítva)

a projekt néhány elemét

ezt a témát teljes egészében másképpen dolgozná fel (néhány példával illusztrálja hogyan)

Mit változtatna meg a projektben? Miért és hogyan?