6.2.A tanítási órán alkalmazott indirekt irányítású tanulásszervezési eljárások
Karácsony Sándor szerint „a játék az igazi gyermeknyelv”, de sok más kiváló pedagógus is hangsúlyozza a játékos tanulás jelentőségét, ezért első helyen a környezet- és természetismeret órákon alkalmazható játékokból mutatunk be néhányat - a teljesség igénye nélkül -, hiszen a kreatív pedagógus nagyon sokféle játékot tervezhet és használhat fel a tanulási folyamatban.
Mielőtt
elkezdenénk a sokféle játék bemutatását, felhívjuk a figyelmet arra a
pedagógiai alapelvre, hogy csak a céltudatosan tervezett és szervezett
játékoknak van helye az oktatásban. Természetesen nem vitatjuk a szabadidőben
végzett kreatív játékok személyiségfejlesztő jelentőségét sem, de tanulmányi
időben a tananyag feldolgozása során a témához kapcsolódó, képességeket
fejlesztő, úgynevezett didaktikai játékok iskolai alkalmazását tartjuk
elsődlegesnek.

Nézze meg ezt a tanóráról felvett filmet és írja össze milyen módszereket, tanulási technikákat alkalmazott a pedagógus az órán!
Az alábbi linket bemásolva a google-keresőjébe megnyitható az a dokumentum, amelyen a bemutató óra van:
https://www.youtube.com/watch?v=ZnE0e9CT_ks&feature=youtu.be