2.5.A képesség jellegű tudás fejlesztésének lehetőségei a környezet-természetismereti órákon
A képességen azt
értjük, hogy a tanuló a tudás elemeit gyakorlatban is alkalmazni tudja.
Másképpen fogalmazva a tanuló képes bizonyos feladatokat, tevékenységeket
elvégezni vagy problémákat megoldani.
Tekintsük át, hogy milyen aktív igéket használhatunk a tanulási eredmény
képesség kategóriájának megfogalmazásakor. Itt is Farkas Éva (2017) útmutatását
követjük.
Kiválaszt
Alkalmaz
Használ
Elkészít
Működtet
Bekapcsolódik
Összehasonlít
Bemutat
Elemez
Kommunikál
Összeállít
Kialakít
Ha tanulóinkat képesség jellegű tudás birtokába juttatjuk, akkor nagy valószínűséggel a kreativitásukat is fejlesztjük, hiszen nem rutinszerű feladatokat, tevékenységeket végeztetünk velük.

Nézze meg az alábbi ábrát, majd fogalmazza meg, hogy mit fejez ki!