7.2.Környezeti-természetismereti projektek (jó gyakorlatok) elemzése

Az alábbi linket bemásolva a google-keresőjébe megnyitható az a dokumentum, amelyben néhány megvalósult projektet mutatunk be, melyeket csoportmunkában a következő szempontok alapján elemezhet:
https://drive.google.com/open?id=1Ap4P1Mkn5Vm7F7gklKPm4lXJl7SMJN2R
A
projektek elemzésének szempontjai
A projekt célja, feladatai, módszerei, tevékenységei és fejlesztési területei
A célok megfogalmazása illeszkedik
a Nemzeti alaptanterv (Nat) célkitűzéseihez és a várható tanulási eredmények
teljesítéséhez
A projekt bemutatja a fő témát és a
hozzá kapcsolódó fogalmak rendszerét
A projekt felépítése, logikai
rendje, koherenciája, időarányok
A tanulók aktivizálása játékos,
sokszínű, érdekes feladatokkal, tevékenységekkel, változatos eszközhasználattal
történik
Pedagógiai szempontok
A tartalom megfelel a
célkitűzéseknek
A téma feldolgozása több
nézőpontból (transzverzálisan) történik
A tanulók differenciált fejlesztése
megvalósul
A nevelési lehetőségek kihasználása (attitűd,
készség, - képesség, autonómia /felelősségtudat fejlesztésének változatossága,
hatékonysága.) megvalósul
A tervezett módszerek, tanulói
tevékenységek segítik megvalósítani a célkitűzéseket
A tervezett feladatok / tevékenységek megfelelnek a célzott korcsoport fejlődési szintjének
A projekt
adaptálhatóságának szempontjai
Hogyan tudná megvalósítani a
projektet a saját iskolájában?
a teljes
projektet (a helyi sajátosságokhoz igazítva)
a projekt több
modulját (a helyi sajátosságokhoz igazítva)
a projekt néhány
elemét
ezt a témát
teljes egészében másképpen dolgozná fel (néhány példával illusztrálja hogyan)
Mit változtatna meg a projektben?
Miért és hogyan?