A természetismeret módszertana
Kérdések - feladatok

Read the paragraph below and fill in the missing words.
Olvassa el az alábbi szöveget és egészítse ki a hiányzó szóval!
A
értékelés fő funkcióját tekintve segítő, fejlesztő értékelés. Alapvetően
az oktatási folyamat közbeni irányítást, segítést tűzi ki célul, konkrétabban a
tanulási sikerek megerősítését, a tanulási hibák és nehézségek differenciált
feltárását.

A következő állítások közül válassza ki, hogy melyik igaz és melyik hamis!
A hamis állításokat tegye igazzá!
A diagnosztikus értékelés fő funkciója a minősítés, kategorizálás, lezárás.
Igaz Hamis
Szummatív értékelést szóbeli vagy írásbeli
feladatok ellenőrzésekor, témazáró dolgozatok, tesztek íratásával és a
tantárgyi jegyek félévi vagy tanévvégi lezáráskor alkalmazzuk.
Igaz Hamis
Az írásbeli felelethez nyílt és zárt típusú
kérdéseket, feleletválasztó vagy feleletalkotó feladatokat alkalmazhatunk.
Igaz Hamis
Nyitott kérdéseknek nevezzük azokat a kérdéseket,
amelyek megválaszolása során döntési helyzetbe hozzuk a tanulót, mert ki kell
választani a helyes választ /válaszokat, vagy a hibás válaszokat,
csoportosítani, rangsorolni kell.
Igaz Hamis