Feladat

 

JELLEMZŐK

OECD magyarázat

ÓVODAI MEGVALÓSULÁSUK

 

A tanított szakterülettel összefüggő tudás, amellyel kapcsolatban a folyamatos megújulás szükségessége kap egyre növekvő hangsúlyt.

  • LLL
  • önfejlesztés

 

A tudás átadásának és a kompetenciák fejlesztésének a technológiái, amelyeken belül egyre nagyobb figyelmet kapnak a tanulásra való motiválás, az együttműködésre késztetés és a kreativitás.

  • módszertani eszköztár folyamatos bővítése

 

A hangsúly azon a képességen van, hogy az új technológiákat a tanítási-tanulási folyamat integrált részévé tegyék

 

A tanítást az új professzionalizmust egyértelműen kollektív teamben végzett tevékenységnek tekinti, amelynek intézményes kereteit a „tanuló szervezetként” működő iskola adja.

  • team-munkára való alkalmasság
  • együttműködési képesség

 

 

A pedagógus szakma tartalma és a munkavégzéssel kapcsolatos elvárások a szakmai karrier során több alkalommal is változhatnak.

  • önfejlesztés
  • továbbképzés
  • átképzés

 

 

Gyakorivá válik a tanári szakmák és más szakmák közötti átlépés, sőt egyenesen előnnyé válik, ha valaki más területen is szakmai tapasztalatokat szerez.

 

 

A pedagógus szakma meghatározó sajátossága a nyitottság a külső szereplők, a partnerek felé és az együttműködés a szakmán kívüli érdekeltekkel.

 

Enable JavaScript