BIBLIOGRÁFIA
Abelson, R. P. (1991/a): Forgatókönyvek az attitűdökben és a döntésekben. In: László, J. (szerk.), Válogatás a szociális megismerés szakirodalmából. Tankönyvkiadó, Budapest. 58-72.
Abelson, R. P. (1991/b): A script fogalom pszichológiai helyzete. In: Hunyady, Gy. (szerk.), Szociálpszichológiai tanulmányok. Tankönyvkiadó, Budapest. 182-213.
Adorno, Th. W. (1980): Típusok és tünetegyüttesek. In: Csepeli, Gy. (szerk.) Előítéletek és csoportközi viszonyok. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Budapest. 237-295.
Allport, G. W. (1979): Az attitűdök. In: Halász L. - Hunyady, Gy - Marton, M. (szerk.), Az attitűd pszichológiai kutatásának kérdései. Akadémiai Kiadó, Budapest. 41-56.
Aronson E. (1994): A társas lény. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Budapest.
Aronson E. - Pratkanis, A. R. (1992): A rábeszélőgép. AB OVO, Budapest.
Asch, S. E. (1973): A személyekről alkotott benyomások. In: Hunyady, Gy. (szerk.), Szociálpszichológia. Gondolat Kiadó, Budapest. 137-152.
Asch, S. E. (1980): A csoportnyomás hatása az ítéletek módosulására és torzulására. In: Pataki, F. (szerk.) Csoportlélektan. Gondolat Kiadó, Budapest. 210-223.
Atkinson, R. L. - Atkinson, R. C. - Smith, E. E. - Bem, D. J. (1994): Pszichológia. Osiris-Századvég Kiadó, Budapest. 245-326, 515-520, 570-571,
Avermaet, E. (1995): Társas befolyás kiscsoportokban. In: Hewstone, M. - Stroebe, W. - Codol, J. P. - Stephenson, G. M. (szerk.), Szociálpszichológia. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Budapest. 380-412.
Bagdy Emőke (1986): Családi szocializáció és személyiségzavarok. Tankönyvkiadó, 11-29.
Bandura, A. (1989): Szociális tanulás utánzás útján. In: Oláh, A. és Pléh, Cs. (szerk.), Szöveggyűjtemény az általános és személyiségpszichológiához. Tankönyvkiadó, Budapest. 256-286.
Baron, R. A. - Byrne, D. (1994): Social Psychology, Understanding Human Interaction. Allyn and Bacon, Boston. 480-533. 620-627.
Barcy Magdolna - Szamos Erzsébet (2002): „Mediare necesse est": A mediáció
Bavelas, A. (1969): Kommunikációs sémák feledatokat teljesítő csoportokban. In: Pataki, F. (szerk.), Csoportlélektan. Gondolat Kiadó, Budapest. 269-271.
Bem, D. J. (1984): Az attitűdök mint önjellemzések. Az attitűd és a viselkedés közötti kapcsolat egy új szemlélete. In: Hunyady, Gy. (szerk.), Szociálpszichológia. Gondolat Kiadó, Budapest. 211-235.
Bettelheim, B. (1994): Az elég jó szülő. Gondolat Kiadó, Budapest. 117.
Brewer, M. B. (1988): A dual model of impression formation.
In: Srull, T. K. - Wyer, R. S. Jr. (eds.), Advances
in social cognition (Vol. 1), Hillsdale NJ: Erlbaum,
1-36.
Buda, B. (1986): A személyiségfejlődés és nevelés szociálpszichológiája. Tankönyvkiadó, Budapest. 108-110. 187-203.
Buda, B. (1987): A szerep fogalma a szociálpszichológiában. In: Pataki, F. (szerk.), Szociálpszichológia Szöveggyűjtemény I. kötet. Tankönyvkiadó Budapest. (417-431).
Cantor, N. - Mischel, W. (1984): Prototípusok a személypercepcióban. In: Hunyady Gy. (szerk.) Szociálpszichológia. Gondolat Kiadó, Budapest. 325-391.
Cartwright, D. - Zander, A. (1980): A vezetés és a csoportfunkciók ellátása. In: Pataki, F. (szerk.) Csoportlélektan. Gondolat Kiadó, Budapest. 569-603.
Clark, M. S. - Isen, M. A. (1984): Az érzelmi állapotok és a szociális viselkedés közötti összefüggés feltárása felé. In: Hunyady Gy. (szerk.) Szociálpszichológia. Gondolat Kiadó, Budapest. 581-635.
Csepeli, Gy. (1988): A szociálpszichológia vázlata. Múzsák, Budapest
Csepeli György (2002): Szociálpszichológia. Osiris Kiadó, Budapest
Cserné, Á. G. (1986): Az „önmagát beteljesítő jóslat" a pedagógiában Tankönyvkiadó, Budapest.
Doise, W. - Moscovici, S. (1980): A csoportdöntés. In: Pataki, F. (szerk.), Csoportlélektan. Gondolat Kiadó, Budapest. 539-565.
Erikson, H. E. (1991): A fiatal Luther és más írások. Gondolat Kiadó, 437-498.
Feldman, R. S. (1991): A tanuló mint Pygmalion: a tanulói elvárás hatása a tanárra. In: Kósáné, O. V. (szerk.): A pedagógus, Neveléslélektan Szöveggyűjtemény. Tankönyvkiadó, Budapest. 177-188.
Festinger, L. (1973/a): A kognitív disszonancia elmélete. In: Hunyady, Gy. (szerk.), Szociálpszichológia. Gondolat Kiadó, Budapest. 75-84.
Festinger, L. - Pepiton, A. - Newcomb, Th. M. (1973/b): Egyéniségvesztés a csoportban. In: Hunyady, Gy. (szerk.) Szociálpszichológia. Gondolat Kiadó, Budapest. 251-269.
Festinger, L. (1976): A társadalmi összehasonlítás folyamatainak elmélete. In: Pataki, F. (szerk.) Csoportlélektan. Gondolat Kiadó, Budapest. 259-292.
Fiedler, F. (1980): A hatékony vezetés személyiségtényezői és helyzeti meghatározói. In: Pataki, F. (szerk.), Csoportlélektan. Gondolat Kiadó, Budapest. 603-663.
Fiske, S. T. (1991): Mennyit ér a sémafogalom? In: Hunyady, Gy. (szerk.) Szociálpszichológiai tanulmányok. Tankönyvkiadó, Budapest. 123-145.
Forgas, Joseph P. (1989): A társas érintkezés pszichológiája. Gondolat Kiadó, Budapest.
Freud, S. (1982): Esszék. Gondolat Kiadó, Budapest. 410-413.
Freud, S. (1991): Az ősvalami és az én. Hatágú Síp Alapítvány, 21-78.
Giddens, A. (2002): Szociológia. Osiris Kiadó, Budapest
Goffman, E. (1981): A hétköznapi élet szociálpszichológiája. Gondolat Kiadó, Budapest. 243-352.
Gordon, Th. (1990): T.E.T. A tanári hatékonyság fejlesztése. Gondolat Kiadó, Budapest. 256-262.
Gordon, Th. (1994): Tanítsd gyermeked önfegyelemre. Stúdium Effektíve, 213-240.
Goslin, D. A. (1976): Bevezetés a szocializáció kutatásba. In: Pataki, F. (szerk.), Pedagógiai Szociálpszichológia. Gondolat Kiadó, Budapest. 33-36.
Gross, N. - McEachern, A. W. - Mason, W. S. (1973): A szerepkonfliktus és feloldása. In: Hunyady, Gy. (szerk.), Szociálpszichológia. Gondolat Kiadó, Budapest. 329-345.
Hamilton, D. L. - Rose, T. L. (1984): A látszatkorreláció és a sztereotip nézetek fennmaradása. In: Hunyady, Gy (szerk.) Szociálpszichológia. Gondolat Kiadó, Budapest. 391-422.
Hamilton, D. L. (1991): A sztereotipizálás kognitív-attribúciós elemzése. In: Hunyady, Gy. (szerk.) Szociálpszichológiai tanulmányok. Tankönyvkiadó, Budapest. 322-358.
Hamilton, D. - Stroessner, S. J. - Driscoll, D. M. (1994): Social Cognition and the Study of Stereotyping. In: Devine, D. P. - Hamilton, D. L. - Ostrom, T. M. (eds.), Social Cognition: Impact on Social Psychology. Academic Press, London. 291-321.
Hare, P. (1980): A csoportfejlődés elméletei és az interakció-elemzés kategóriái. In: Pataki, F. (szerk.), Csoportlélektan. Gondolat Kiadó, Budapest. 128-168.
Heller Ágnes (1987): Társadalmi szerep és előítélet. In: Pataki, F. (szerk.), Szociálpszichológia Szöveggyűjtemény I. kötet. Tankönyvkiadó Budapest. 432-452.
Hewstone, M. - Antaki, C. (1995): Az attribúcióelmélet és a társas viselkedés magyarázatai. In: Hewstone, M. - Stroebe, W. - Codol, J. P. - Stephenson G. M. (szerk.), Szociálpszichológia. Közgazdasági és Jogi Kiadó, Budapest. 130-163.
Hocker, J. L. - Wilmot, W. W. (1985): Interpersonal Conflict, 2nd ed. Dubuque, IA: Brown.
Hofstatter, P. R. (1969): A vezető szerep és annak hordozói. In: Pataki, F. (szerk.) Csoportlélektan. Gondolat Kiadó, Budapest. 366-385.
Horváth Tamás (2006): Az attitűd és a viselkedés kapcsolata a munkahelyen. In: Mészáros Aranka (szerk.). A munkahely szociálpszichológiai jelenségvilága I. : Egyének és csoportok. Z-Press Kiadó Kft., Miskolc. 76-110.
H. Sas, J. (1984): Nőies nők és férfias férfiak. Akadémiai Kiadó, Budapest. 39-48.
Hyman, H. H. - Singer, E. (1976): A vonatkoztatási csoport. In: Pataki, F. (szerk.), Pedagógiai Szociálpszichológia. Gondolat Kiadó, Budapest. 292-313.
Katz, (1979): Az attitűdök funkcionális megközelítése. In: Halász, L. - Hunyady, Gy. - Marton, M. (szerk.), Az attitűd pszichológiai kutatásának kérdései. Akadémiai Kiadó, Budapest. 57-71.
Kelley, H. H. (1980): A vonatkoztatási csoport két funkciója. In: Csepeli, Gy. (szerk.) Csoportlélektan. Gondolat Kiadó, Budapest. 200-210.
Kelman, H. C. (1973): A szociális befolyásolás három folyamata. In: Hunyady, Gy. (szerk.). Az attitűd pszichológiai kutatásának kérdései. Akadémiai Kiadó, Budapest. 47-60.
Kiss Paszkál (2004): Vélemény, véleményformálás: attitűdök szerepe a nevelésben. In: Kollár Katalin, N.- Szabó Éva (szerk.). Pszichológia pedagógusoknak. Osiris Kiadó, Budapest 368- 392.
Kiss Tihamér (1978): Az énkép kialakulása és fejlődése. Tankönyvkiadó, Budapest. 15-45.
Kolominszkij, J. L. (1980): A szociometriai helyzetet (pozíciót) befolyásoló tényezők. In: Pataki, F. (szerk.), Csoportlélektan. Gondolat Kiadó, Budapest. 391-430.
Kósa Éva (2005): A szocializáció elméleti kérdései. In: Vajda Zsuzsanna - Kósa Éva: Neveléslélektan. Osiris Kiadó, Budapest. 46-113.
Kőrössy Judit (2004): Az „én" fogalma, az énfejlődés elméletei.. In: Kollár Katalin, N. - Szabó Éva (szerk.). Pszichológia pedagógusoknak. Osiris Kiadó, Budapest 51-73.
Lappints Árpád (szerk.) (2002): Érték és nevelés. Szöveggyűjtemény. Comenius Bt., Pécs
László János - Vincze Orsolya (2006): Alkalmazott szociálpszicgológia. In: Bagdy Emőke - Klein Sándor (szerk.). Alkalmazott pszichológia. Edge 2000 Kiadó, Budapest.141-159.
Leavitt, H. J. (1969): Kommunikációs sémák hatása a csoportteljesítményre. In: Pataki Ferenc (szerk.), Pedagógiai Szociálpszichológia. Gondolat Kiadó, Budapest. 271-287.
Le Bon, G. (1974): A tömegek lélektana. In: Pataki Ferencés Solymosi, Zs. (szerk.). A csoportjelenségek pszichológiája. Tankönyvkiadó, Budapest. 180-202.
Lewin, K. - Lippitt, R. - White, R. K. (1975): Agresszív viselkedési sémák kísérletileg kialakított társas légkörben. In: Lewin, K.: Csoportdinamika. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Budapest. 159-194.
Leyens, J. P. - Codol, J. P. (1995): A társas megismerés. In: Hewstone, M. - Stroebe, W. - Codol, J. P., Stephenson, G. M. (szerk.) Szociálpszichológia. Közgazdasági és Jogi Kiadó, Budapest. 105-130.
Ligeti György (2003): Gyújtós. Iskola demokrácia, civilizáció. Új Mandátum Kiadó, Budapest. 60-107.
Linville, P. W. - Carston, D. E. (1994): Social cognition of the self. In: Hamilton, D. L. - Devine, P. G. - Ostrom, T. M. (eds.) Social Cognition: Impact on Social Psychology. Academic Press, London. 152-153.
Maehr, M. L. - Sjorgen, D. D. (1983): Atkinson elmélete a teljesítmény motivációról. In: O. A. - Pléh, Cs. (szerk.) Szöveggyűjtemény az általános és személyiségpszichológiához. Tankönyvkiadó, Budapest. 177-214.
Markus, H. - Smith, J. (1991): Az én sémák hatása mások észlelésére. In: Hunyady, Gy. (szerk.). Szociálpszichológiai tanulmányok. Tankönyvkiadó, Budapest. 145-149.
Maslow, A. (1989): Elmélet az emberi motivációról. In: Oláh, A. - Pléh, Cs. (szerk.), Szöveggyűjtemény az általános és személyiségpszichológiához. Tankönyvkiadó, Budapest. 373-393.
McCandless, B. R. (1976): Az én-kép és kialakulása. In: Pataki Ferenc (szerk.) Pedagógiai Szociálpszichológia. Gondolat Kiadó, Budapest. 145-177.
McGuire, W. J. - McGuire, C. (1984): A spontán énkép alakulása az egyéni különbözőségek alapján. In: Hunyady, Gy. (szerk.). Szociálpszichológia. Gondolat Kiadó, Budapest. 146-175.
Mérei Ferenc (1984): Gyermeklélektan. Gondolat Kiadó, Budapest. 60-73. 126-130.
Mérei Ferenc (1989): Társ és csoport. Akadémiai Kiadó, Budapest. 29-45. 112-154.
Mérei Ferenc (1995): Közösségek rejtett hálózata. Osiris- Századvég, Budapest.
Mészáros Aranka (szerk.) (2002): Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest.
Mészáros Aranka (2006): Szerepek: differenciálódása munkahelyi csoportokban. In: Mészáros Aranka (szerk.). A munkahely szociálpszichológiai jelenségvilága I. : Egyének és csoportok. Z-Press Kiadó Kft., Miskolc. 483-497.
Pataki Ferenc - Hunyady Gy. (1972): A csoportkohézió. Akadémiai Kiadó, Budapest. 13-70.
Pataki Ferenc (1974): Metodológiai megfontolások a csoportkohézió kutatásához. In: Pataki, Ferenc - Solymosi, Zs. (szerk.). A csoportjelenségek pszichológiája. TanKönyvkiadó, Budapest. 52-68.
Pataki Ferenc (1982): Az én és a társadalmi azonosságtudat. Kossuth Könyvkiadó, Budapest.
Rokeach, M. - Restle, F. (1980): A nyílt és zárt gondolkodás közötti alapvető különbségtevés. In: Csepeli, Gy. (szerk.). Előítéletek és csoportközi viszonyok. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, 295-317.
Rokeach, M. (1984): A nézetek rendszerének szerveződése. In: Hunyady, Gy. (szerk.). Szociálpszichológia. Gondolat Kiadó, Budapest. 469-489.
Ross, L. (1991): Az intuitív pszichológus hibái: az attribúciós folyamat torzításai. In: Hunyady, Gy. (szerk.) Szociálpszichológiai tanulmányok. Tankönyvkiadó, Budapest. 271-290.
Sarbin-Allen, Th. R. - Allen, V. L. (1987): Szerepelmélet. In: Pataki Ferenc (szerk.). Szociálpszichológia Szöveggyűjtemény I. kötet. Tankönyvkiadó Budapest. 452-473.
Sears, D. - Peplau, L. A. - Taylor, S. E. (1994): Social Psychology. Prentice-Hall International, Inc. New Jersey. 325-332.
Selye János (1978): Életünk és a stressz. Akadémiai Kiadó, Budapest. 5-62. , 273-316.
Selye János (1983): Stressz distressz nélkül. Akadémiai Kiadó, Budapest. 11-31. , 129-133.
Sherif, M. (1973): Normaképződés csoportszituációban. In: Hunyady, Gy. (szerk.). Szociálpszichológia. Gondolat Kiadó, Budapest. 233-250.
Sherif, M. (1976): A fölérendelt célok szerepe a csoportközi konfliktus enyhítésében. In: Pataki Ferenc (szerk.). Pedagógiai Szociálpszichológia. Gondolat Kiadó, Budapest. 325-339.
Sherif, M. - Sherif, C. W. (1980): Csoporton belüli és csoportközi viszonyok: kísérleti kutatás. In: Csepeli, Gy. (szerk.), Előítéletek és csoportközi viszonyok. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, 347-392.
Snyders, G. (1991): White, Lippitt és Lewin kísérletei. In: Kósáné Ormai V. (szerk.) A pedagógus, Neveléslélektani Szöveggyűjtemény V. 360-370.
Szabó, É. (1995): Seven questions about teacher's roles. In: IV. European Congress of Psychology Ellinika Grammata, Athens. 281.
Szabó Éva (2004): Személypercepció, attribúció, egyének és csoportok megítélése. In: Kollár Katalin, N.- Szabó Éva (szerk.). Pszichológia pedagógusoknak. Osiris Kiadó, Budapest 350-367.
Szabó Éva (2006): A társas megismerés alapjelenségei: egyének és csoportok észlelése. In: Mészáros Aranka (szerk.). A munkahely szociálpszichológiai jelenségvilága I. : Egyének és csoportok. Z-Press Kiadó Kft., Miskolc. 13-41.
Szabó Éva (2006): Szeretettel és szigorral : Az iskolai nevelés problémái a szülők és tanárok szemszögéből. Akadémiai Kiadó, Budapest.
Szalai Katalin (1988): Hogyan döntene? (Esetjátékok a pedagógusok továbbképzésében). Pest Megyei Pedagógiai Intézet, Budapest. 17-36.
Szekszárdi Júlia (2002): Konfliktusok pedagógiája. Veszprémi Egyetemi Kiadó, Veszprém
Szekszárdi Júlia (2008): Új utak és módok : Gyakorlatok a konfliktuskezelés tanításához és tanulásához : 13 éven felüli tanulók számára. Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest
Szenes Andrea (1991): Igen. Relaxa, Budapest. 11-31.
Szőke-Milinte Enikő (2006): Konfliktuskezelés és pedagógusmesterség. A pedagógusok kríziskommunikációjá-nak fejlesztése. Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum, Budapest.
Szőke-Milinte Enikő (2004. jan.): A pedagógusok konfliktuskezelési kultúrája. Új Pedagógiai Szemle, 26-39.
Tajfel, H. (1980/a): Csoportközi viselkedés, társadalmi összehasonlítás és társadalmi változás. In: Csepeli, Gy. (szerk.), Előítéletek és csoportközi viszonyok. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, 25-40.
Tajfel, H. (1980/b): Az előítélet gyökerei, néhány megismeréssel kapcsolatos tényező. In: Csepeli, Gy. (szerk.). Előítéletek és csoportközi viszonyok. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, 40-70.
Tóth László (2000): Pszichológia a tanításban. Pedellus Tankönyvkiadó Kft., Debrecen.
Ungárné Komoly Judit (1978): A tanító személyiségének pedagógiai-pszichológiai vizsgálata. Akadémiai Kiadó, Budapest. 66-98.
Veczkó József (1986): Gyerekek, tanárok, iskolák. Tankönyvkiadó, Budapest. 9-95.
Weinstein, E. A. (1976): Az interperszonális kompetencia fejlődése. In: Pataki Ferenc (szerk.), Pedagógiai Szociálpszichológia. Gondolat Kiadó, Budapest. 369-394.
White, R. - Lippitt, R. (1991): A vezető viselkedése és a tagság reakciója háromféle „társadalmi klímában". In: Kósáné Ormai, V. (szerk.). A pedagógus, Neveléslélektani Szöveggyűjtemény V. 337-359.
Whitlow, D. - Peck, D. (1983): Személyiségelméletek. Gondolat Kiadó, Budapest.
Zajonc, R. B. (1984): A kogníció és a szociális kogníció. Történeti áttekintés. In: Hunyady, Gy. (szerk.), Szociálpszichológia. Második, átdolgozott kiadás, Gondolat Kiadó, Budapest. 544-579.
Zajonc, R. B. (1991): Érzelem és gondolkodás. In: Hunyady, Gy. (szerk.), Szociálpszichológiai tanulmányok. Tankönyvkiadó, Budapest. 7-55.