2. óra

Az óra anyaga: A koordinációs képesség felmérésének (ritmusérzék-teszt) elméleti háttere

Fejlesztendő kompetenciák: az elméleti tudás bővítése

Segédanyagok: projektor, laptop

1. Jobb ritmusérzékelő képesség,

- visszaható képesség,

- megtartó képesség,

2. Gyorsabb ritmusváltó képesség

3. Gyorsabb, pontosabb mozgássor tanulás

4. Milyen rendszerességgel ... ?

Milyen eredmények ... ?

5/A) A ritmus válhat-e a mozgás összetevőjeként TRANSZFERNEK?

5/B) Lehet-e a ritmus a mozgásszervező szerves része?

  • Definíció
  • RITMUS - RITMUSKÉPESSÉG:

részei - érzékelő, visszaadó, tartás, alkotás

- Öröklődő rész

- Fejleszthető rész

  • MOZGÁSTANULÁS → az ismeretszerzés útja, szakaszai

mozgásjártasság → képességszint, automatizálódás

1. ábra
2. ábra

 

Összefoglalás: Az elméleti anyag elsajátítása érdekében különböző ritmikai gyakorlatok bemutatása, alkalmazása feltétlenül szükséges.

Önellenőrzés: Ritmikai gyakorlatok próbája (akusztikai gyakorlatok).

Tesztkérdések: A hallgatók képesek legyenek különböző ritmikai gyakorlatok készség szintű bemutatására.