8.1.1. A szervezeti kultúrát befolyásoló külsô és belsô változások
A nyolc éves iskolában a tanulólétszám megemelkedett, teljesen tele volt gyerekekkel a 45 tantermes iskola. A tantestület létszáma meghaladta a 100 főt. Egymás megismerése évekbe tellett, elég nagy volt a fluktuáció is. Mégis kirajzolódott, sőt egyre gyakrabban konfliktusokba torkollott az eltérő pedagógiai szemlélettel rendelkező pedagógusok tevékenysége. Sőt egymásra találtak, és informális szakmai, emberi kapcsolatok szövődtek közöttük. Két csoport polarizálódott a legerősebben: az egyik csoport a fegyelmet, a rendet kívánta volna erősíteni, ők leginkább a testnevelés tagozatot tanító pedagógusokból, főként a testnevelő tanárokból állt. A másik csoport a rogersi személyközpontú elveket valló néhány pedagógus elszánt csoportja, akik gondolkodtak egy magániskola alapításán is.
2-3 fő állt mindkét csoport élén. Kérésükre egy-egy épületrészt biztosítottunk számukra és viszonylagos önállóságot pedagógiai céljaik megvalósításához. A külső körülmények is kedveztek. Az úgynevezett Közoktatás-fejlesztési Alapítvány (KFA) támogatta a belső szervezeti innovációs törekvéseket.