8.1.3. Eredmények

Különösen az 1-3 évben volt tapasztalható a rejtett plusz energiák bevetése. Nagyon szép példákat láthattunk a tanári együttműködésre, egymás segítésére, támogatására. Mindkét csoport a saját céljait maximálisan igyekezett megvalósítani: a testnevelés tagozat a fegyelem, a rend követésében, érvényesítésében mutatott példát. Erősítették a versenyszellemet, a tanulók értékelését. A másik cso­port a külön épületben családias légkört teremtett, a belső kommunikáció osz­tályokon átívelt a pedagógusok, a tanulók, sőt a szülők körében is. A csoport pedagógusai szemléletformáló személyközpontú tréningen vettek részt. Mindkét csoport élen járt az erdei iskola szervezésében, ami a lakótelepi, szűkös anyagi viszonyok között élő családokban a gyerek számára az egyetlen kimozdulást jelentette a betontengerből. Mindkettőnek kisugárzó, vonzó hatása volt a többiekre, kihez melyik szemlélet állt közelebb.