8.1.2. Aktuális szervezeti struktúra

A megalakult pedagógus-teamek munkájának irányítására az úgynevezett meg­egyezéses célokkal történő vezetés (MEV) struktúrája látszott a legalkalmasabbnak. A MEV lényege: az olyan szervezetekben, ahol a termék előállítása az egyes rész­legekben viszonylag jól elkülöníthető, és a csoport munkája nem függ lényege­sen a másik csoport munkájától, viszonylagos önállóságot kaphatnak a vezetéstől a helyi célok meghatározásában, a munka megszervezésében, az elvégzett munka ellenőrzésében. A vezetés feladata az új struktúrában a célok egyeztetése a szervezeti célokkal, a működés figyelemmel kísérése. Az önállóságot mindaddig megtarthatja a csoport, amíg a munka a vállalt célokat visszaigazolja. P. Drucker szerint ez olyan vezetési rendszer, amely képes felszabadítani a szervezet dolgozóinak alkotó erejét, ösztönzi a személyes felelősségvállalást, az egyéni törekvéseket jobban integrálja a szervezet céljainak szolgálatába.