2.1.2. Projektötlet
A vezetőség tagjainak minden bizonnyal több ötlete is lehet egy adott probléma megoldására. Pl. egy, a környezeti nevelést kiemelt feladatnak tekintő ökoiskolában lehet az a probléma, hogy a diákok jelentős %-a egészségtelenül táplálkozik és/vagy nem ismeri és védi közvetlen környezete természeti értékeit. A megoldásra vonatkozó projektötletek lehetnek pl:
- a pedagógiai program környezeti neveléssel foglalkozó részének módosítása
- a pedagógiai program környezeti neveléssel foglalkozó részének eredményesebb megvalósítása
- az egészséges táplálkozást népszerűsítő akciók megvalósítása az iskolában
- az egészséges életmódra nevelés komplex programjának kidolgozása,
- stb.
A jó és kevésbé jó, reális vagy irreális, vonzó vagy elrettentő ötletek közül ki kell választani azt az elképzelést, amely leginkább illeszkedik a helyzethez, és amelytől a probléma leghatékonyabb megoldása várható. Ebben segíthet, ha az intézményvezetés tagjai az összegyűjtött projektötleteket fontosság és megvalósíthatóság és hatásosság szerint rangsorolják. Ebben segít az alábbi táblázat.
A projektötlet megnevezése |
A projekt által megoldható probléma fontossága (3: nagyon fontos, 2: fontos 1: kevéssé fontos) |
A projekt erőforrás szükséglete (idő, pénz, ember) (3: alacsony, 2: közepes, 1: magas) |
A projekt várható hatása (3: gyors 2: közepes 1: lassú) |
összpontszám |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. ábra: A projektötletek rangsorolása
Természetesen itt szubjektív véleményekről és becslésekről van szó, amelyet az iskolavezetés tagja egyénileg késztenek el, majd a vélemények összegzéséből és esetleges megvitatásából áll elő a közös rangsor. A legmagasabb pontszámot kapott projektötletet érdemes megvalósítani.