2.4. A küldetés megfogalmazása

A közoktatási intézmény küldetése lényegében annak a megfogalmazása, hogy mi értelme van az intézmény létezésének. Ez lényegében egy hosszú távra érvényes általános rendező elv, amely alapot jelent a munka szervezéséhez, amelynek alapján rendezni lehet az esetleges napi konfliktusokat, amelyhez mérni lehet az intézmény működésének sikerét vagy sikertelenségét.

A küldetést érdemes tömören és közérthetően megfogalmazni, hiszen nemcsak a szakemberek, a pedagógusok számára kell egyértelműnek lennie, hanem a nem szakmabeli munkatársak és a kliensek, az intézmény iránt érdeklődő szülők és gyerekek számára is.

Jó, ha a küldetés megfogalmazása nem hosszabb egy oldalnál, de lehet egy jól hangzó szlogen is. Fontos, hogy figyelemfelkeltő legyen. (Pl.: „Mi az ebihalak pártján vagyunk.")

Lehetséges, hogy a tervezésnek ennek a korai stádiumában még nem lehet pontosan megfogalmazni, hogy melyek azok a jellegzetességek, amelyek egy adott intézményt megkülönböztetnek a szomszédjától.

A küldetés vázlatos megfogalmazása döntő lépés a stratégiai terv készítése során, hiszen a továbbiakban ez lesz az a vezérelv, az a viszonyítási pont, amely a további munkát meghatározza. Természetesen elképzelhető, hogy a munkálatok közben ezt a vázlatos küldetést még módosítják, vagy kiegészítik. Nagyon fontos, hogy a küldetés végleges változata formailag és tartalmilag is frappáns legyen, hiszen mind az intézményen belül, mind azon kívül úgy fogják ezt használni, mint az intézményre vonatkozó alapvető viszonyítási pontot.

iDevice ikon Kérdés
Az Ön intézményének mi a küldetése? Írja le lehetőleg fejből, majd hasonlítsa össze az írott dokumentummal!