4.4. Minőségirányítási program
A nevelési/pedagógiai program és a szervezeti és működési szabályzat mellett - a 2010. szeptemberében hatályos jogi szabályozás értelmében - a közoktatási intézmény munkáját jelentős mértékben meghatározó dokumentum a minőségirányítási program. Az első dokumentum az intézményben folyó munka tartalmával, a második pedig annak kereteivel foglalkozott, a minőségirányítási program feladata a megrendelői elégedettség folyamatos fenntartása, illetve javítása, vagyis a működés minőségének a biztosítása.


Az alábbi linken elérhető prezentációból néhány alapvető kérdésre talál választ: http://www.qualitas.hu/get/dl/Eloadasok/393-imip_mukodtetes.ppt
- Milyen viszony van az intézmény működését szabályozó dokumentumok között? (3. dia)
- Milyen tartalmi elemei vannak az intézményi minőségirányítási programnak? (5. dia)

Olvassa el saját intézménye minőségirányítási programját, majd válaszoljon az alábbi kérdésekre!
- Az Önök intézményének működését milyen minőségcélok vezérlik?
- Ezek a célok megfelelnek-e a célokkal kapcsolatban a 3. lecke 3.4 fejezetében leírt elvárásoknak?
- Milyen személyes tapasztalatai vannak az IMIP megalkotásával és működtetésével kapcsolatban?